۰
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۹

حکم حمله به خرس در سوادکوه چیست؟

رئیس محیط زیست سوادکوه گفت: مطابق ماده ۲ آئین نامه شکار، افرادی که با هر وسیله‌ای منجر به کشته شدن حیوانات شوند مجازات خواهند شد و در این راستا مطابق ماده ۱۲ قانون شکار، درخواست ضرر و زیان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده است.
رئیس محیط زیست سوادکوه گفت: مطابق ماده ۲ آئین نامه شکار، افرادی که با هر وسیله‌ای منجر به کشته شدن حیوانات شوند مجازات خواهند شد و در این راستا مطابق ماده ۱۲ قانون شکار، درخواست ضرر و زیان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان شده است.
ابراهیم فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا مازندران، با بیان اینکه این توله خرس در منطقه ییلاقی دراسله سوادکوه پیدا شد، اظهار کرد: یک قلاده خرس در این منطقه از ارتفاع کوه به پایین جاده سقوط کرد که مادر این توله خرس در بالای کوه قرار داشت.
وی تصریح کرد: دو مرد ۵۰ و ۳۰ ساله پس از مشاهده توله خرس متأسفانه با سنگ و چوب به آن حمله‌ور می‌شوند و اهالی روستا نیز با طناب خرس را می‌بندند البته اهالی روستا قصدشان مهار خرس، کمک و تحویل دادن به نیروهای محیط زیستی بود که متأسفانه به دلیل عدم آگاهی اقدام درستی انجام ندادند.
رئیس اداره محیط زیست سوادکوه خاطرنشان کرد: پس از تماس مردم با محیط زیست نیروها به محل مورد نظر اعزام و با انتقال توله خرس به دامپزشکی سمسکنده ساری اقدامات درمانی انجام شد اما به دلیل شدت جراحات وارده در اثر ضربه سنگ و چوب متأسفانه توله خرس پس از انتقال جان باخت.
فلاحی در مورد حکم افراد خاطی گفت: برای افراد خاطی حکم جلب صادر شد، نفر اول دستگیر و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و نفر دوم نیز شناسایی و اعلام کرد که خود را تسلیم خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه دادستان دستور پیگیری را صادر کرده است، افزود: اگر افراد با سنگ و چوب به توله خرس حمله نمی‌کردند امکان نجات توله خرس وجود داشت و در این راستا محیط زیست درخواست مجازات افرادی که منجر به مرگ این حیوان شدند، را دارد.
رئیس محیط زیست سوادکوه تصریح کرد: مطابق ماده ۲ آئین نامه شکار افرادی که با هر وسیله‌ای منجر به کشته شدن حیوان شوند مجازات خواهند شد و در این راستا مطابق ماده ۱۲ قانون شکار ما درخواست ضرر و زیان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان نمودیم.
فلاحی خاطرنشان کرد: احساس خطر برای این افراد به دلیل اینکه توله خرس در لب جاده بود و امکان فرار برای این افراد وجود داشت، منتفی است و توله خرس به آنها حمله ور نشده بود که قصد دفاع از خود داشته باشند بنابراین در این راستا منتظر حکم قاضی هستیم.
به گزارش ایسنا، دادستان سوادکوه نیز پیش از این از دستگیری متهم به اتلاف یک قلاده توله خرس در این شهرستان خبر داده بود.
رسول محمدی در این باره اظهار کرد: پرونده قضائی برای ضاربان این توله خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمین شناسایی و دستگیر شد.
این مقام قضائی خاطرنشان کرد: پرونده متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در یکی از شعبات دادسرای عمومی و انقلاب سوادکوه در حال رسیدگی است.
شنبه ۲۵ خرداد یک توله خرس ۲ ساله در منطقه دراسله سوادکوه استان مازندران؛ هنگامی که همراه مادر خود در حرکت بود از یک تپه به پایین سقوط کرده و از مادرش فاصله گرفت. و برخی اهالی روستا با ضربات متعدد سنگ و چوب توله خرس را زخمی کردند.
هرچند کوهنوردان عابر به محیط بان‌ها اطلاع دادند و آن‌ها به کمک توله خرس شتافتند، اما به دلیل شدت جراحات آن‌ها نتوانستند حیوان را نجات دهند و در نهایت توله خرس کشته شد.
بر اساس تصاویری که از ادامه ماجرای کشتار بی رحمانه یک توله خرس در منطقه دراسله سوادکو به دست دیده بان رسیده است، افراد حاضر در صحنه پس از مجروح نمودن توله خرس با ضربات سنگ، جانور نیمه جان را به زور به حاشیه جاده کشانده و قصد دزدیدن جسم نیمه جان توله خرس بوسیله یک کامیونت را داشته‌اند.
در این زمان یکی از فعالان محیط زیست سوادکوه در محل حاضر شده و ضمن اطلاع به نیروهای محیط زیست از سرقت توله خرس جلوگیری می‌کند.
متخلفین پس طی مسافتی احساس خطر کرده و توله خرس مجروح را به جاده انداخته و فرار می‌کنند.
کد مطلب: 109599
برچسب ها: خرس سوادکوه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *