۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۰

۹ نماینده ناظر مجلس در شوراها و مجامع انتخاب شدند

نمایندگان ناظر مجلس در هیات نظارت اندوخته اسکناس، شورای عالی اجرای سیاست​های کلی اصل (۴۴)، هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه​های دولتی به بخش غیردولتی و شورای عالی اداری مشخص شدند.
انتخاب نمایندگان ناظر مجلس در شوراها و مجامع در دستور کار امروز مجلس بود که در نهایت ۹ نماینده ناظر انتخاب شدند. ابتدا انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو در هیات نظارت اندوخته اسکناس در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
قاسم عزیزی نماینده شازند، سعید زمانیان نماینده شهرکرد و محمد حسن نژاد نماینده مرند، نامزدهای حضور در هیات نظارت اندوخته اسکناس در صحن علنی مجلس بودند که در نهایت محمد سعید زمانیان با ۱۵۸ رای و محمد حسن نژاد با ۱۳۶ رای از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر، به عنوان نمایندگان ناظر در این صندوق انتخاب شدند.
در حین رای گیری برخی نمایندگان نسبت به انتخاب نمایندگان ناظر بر این صندوق در صحن اعتراض داشته و معتقد بودند که این ناظران باید ابتدا در کمیسیون های اقتصاد و برنامه، بودجه و محاسبات انتخاب و سپس برای رای گیری به صحن علنی معرفی شوند. علی لاریجانی تذکرات داده شده را وارد ندانست و گفت قانون صراحت و تاکیدی بر این موضوع ندارد و تنها در مواردی خاص نماینده ناظر ابتدا در کمیسیون انتخاب و سپس به صحن معرفی می شود که مشمول صندوق اندوخته اسکناس نمی شود.

انتخاب ۳ نماینده ناظر در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی
در ادامه انتخاب نمایندگان ناظر مجلس در شوراها و مجامع، انتخاب سه نماینده ناظر مجلس در در شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت از ۲۴۵ رای ماخوذه، ۱۳۳ رای به حمیدرضا فولادگر، ۱۱۷ رای به بحرینی و ۱۱۳ رای به رجایی (گناباد) داده شد.
بحرینی نماینده مشهد، رجایی نماینده گناباد، حاجی، فولادگر نماینده اصفهان، علی پور نماینده مبارکه، طباطبایی نماینده نایین، گروسی نماینده شهریار، سالار مرادی نماینده سسندج، ایرج عبدی نماینده خرم آباد ،الیاس طاهری نماینده اقلید، شهباز حسن پور نماینده سیرجان و بردسیر، حمیدرضا خصوصی ثانی نماینده صومعه سرا، کانیداهای حضور در این شورا بودند.

نمایندگان ناظر مجلس در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه های دولتی به بخش غیردولتی
اما انتخاب دو نفر به عنوان ناظر در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه های دولتی به بخش غیردولتی دیگر دستور جلسه علنی امروز مجلس بود در راستای اجرای بند (۵) ماده (۳۹) قانون اجراء سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی صورت گرفت.
رمضانعلی سبحانی فر نماینده سبزوار، علی لو نماینده شبستر، طباطبایی نماینده نایین، حسین گروسی نماینده شهریار، جراره نماینده بندر عباس و بنی هاشمی نماینده مشهد کاندیداهای حضور در این هیات بودند که در نهایت رمضانعلی سبحانی فر با ۱۱۱ رای و علی لو با ۹۳ رای موافق از سوی مجلس برای حضور در این هیات انتخاب شدند.
نادر قاضی پور نماینده ارومیه، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، فرهنگی نماینده تبریز، کاتب نماینده گرمسار، جلیلی، دواتگری، محبی، عبدی، رزم و بیگی کاندیدای حضور در این شورا بودند و در نهایت از ۲۱۵ رای ماخوذه قاضی زاده با ۱۰۹ رای و جلیلی ۷۷ با رای به عنوان نمایندگان ناظر در این شورا انتخاب شدند.
رقابت دو فراکسیون رهروان و اصولگرایان برای انتخاب اعضای ناظر در مجامع و شوراها
صحن علنی مجلس در جریان این انتخابات ها، شاهد رقابت فراکسیون رهروان ولایت و اصولگرایان برای انتخاب نمایندگان ناظر مجلس در شوراها و مجامع بود.
جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت و شجاعی کیاسری سخنگوی این فراکسیون از یک سو و علیرضا زاکانی عضو فراکسیون اصولگرایان از سوی دیگر با پخش کردن لیست‌های جداگانه‌ای در مورد نمایندگان مورد نظرشان برای عضویت در مجامع و شوراها بین نمایندگان رقابت با یکدیگر را به نمایش گذاشتند.
کد مطلب: 1104
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *