۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
ایرج عبدی در نطق میان‌دستور:

بیکاری در کشور متولی ندارد

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر بیکاری مشکل اصلی و اساسی مردم است، گفت: این در حالی است که متاسفانه بیکاری در کشور متولی ندارد.
در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی ایرج عبدی در نطق میان‌دستور خود گفت: اکنون که جهان به صورت عینی در آستانه تحول و دگرگونی اساسی قرار گرفته و در تمام دنیا محرومان و آزادگان به مقابله با ستمگران و ظالمان می‌پردازند و زورگویان و ستمگران عالم برای ماندگاری خود دچار تناقض مضحک شده‌اند، مجلس بر مبنای وضعیت حال و آینده جهان اندیشه کند و با داشتن استراتژی مشخص به تعیین نقش و جایگاه ممتاز کشور در جهان آینده بپردازد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه باید یک شیوه جدید و نگاه نو در قانونگذاری تزریق شود، اظهار داشت: نگاهی به قوانین ۸ دوره گذشته مجلس نشان می‌دهد که از ۲ هزار و ۷۳۱ مصوبه مجلس یک‌هزار و ۹۰۴ مصوبه لایحه دولت بوده و تنها ۸۲۷ مصوبه به صورت طرح از سوی نمایندگان ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: این موضوع به آن معناست که قانونگذار اصلی دولت بوده و نه مجلس و به همین دلیل قانون از جامعیت لازم برخوردار نبوده و بسیاری از قوانین منقطع و پراکنده بوده است.

عبدی با بیان اینکه مردم نمایندگان را با آرزوی حل مشکلات خود به مجلس می‌فرستند، تصریح کرد: اما متاسفانه در بسیاری مواقع به جای پرداختن به امور و مسائل کلان مردم مجلس را به حواشی مشغول می‌کنیم و از مشکلات اصلی مردم غافل می‌شویم.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد از آغاز پروژه‌های عمرانی بدون پیش‌بینی اعتبار لازم گفت: این موضوع موجب شده به جای اینکه یک پروژه عمرانی در زمان فنی لازم اجرا شود، سالیان متمادی اجرای آن طول بکشد و هزاران میلیارد تومان از منابع محدود مردم به هدر برود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از بیکاری به‌عنوان مشکل اصلی مردم یاد کرد و اظهار داشت: این در حالی است که متاسفانه بیکاری در کشور متولی ندارد و باید این سوال اساسی را مطرح کنیم که متولی افراد بیکار کشور چه کسی است؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم در ادامه افزود: سوال من این است که چه برنامه‌ای از طرف مجلس شورای اسلامی برای حل مشکل بیکاری ارائه شده است و برای بیکارترین استان کشور چه برنامه‌ای ارائه داده‌ایم تا از مهاجرت به پایتخت جلوگیری شود؟

عبدی با اشاره به طرح دولت برای خروج کارمندان از تهران و ارائه برنامه تشویقی برای آن گفت: این در حالی است که برنامه کلان کشور به گونه‌ای اجرا می‌شود که گویا قصد داریم همه مردم را در شهر تهران جمع کنیم.

وی در ادامه افزود: بالا رفتن فشار زندگی در شهرهای محروم و روستاها به گونه‌ای است که به طور قطع در آینده نه چندان دور جمعیت شهر تهران چند برابر خواهد شد.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر ضرورت وضع قوانین کارآمد، روزآمد و شفاف و معطوف به نیازهای عمومی و تامین‌کننده منافع عمومی تصریح کرد: ایجاد نگاه کلان و ملی در وضع قوانین بسیار اثربخش و کارآمد خواهد بود، زیرا عملکرد جزیره‌ای و منطقه‌ای مجلسیان و دولت‌مردان موجب نارضایتی مردم شده که این نارضایتی را در کوچه و بازار فریاد می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در کشورهای مختلف جهان بر ایجاد یک رویکرد واحد و متحد تلاش می‌شود، گفت: این درحالی است که ما در یک کشور واحد به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم و با این شیوه منابع و منافع کشور را به شدت هدر می‌دهیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، اظهار داشت: با وجود جمعیت جوان و منابع خدادادی در استان لرستان متاسفانه این استان در راس بالا بودن میزان بیکاری در کشور قرار دارد.

عبدی با بیان اینکه رئیس جمهور کارگروهی را به ریاست معاون اول خود برای حل مشکلات استان لرستان تشکیل داد، گفت: اما ظاهرا این کارگروه به دلیل مشغله زیاد دولت‌مردان به فراموشی سپرده شده است و وضعیت معیشت مردم نه تنها بهتر نشده بلکه به وضعیت بحرانی رسیده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اگر برای جبران بیکاری، کم‌آبی و خشکسالی استان لرستان فکر جدی نشود، مردم این منطقه دچار سرخوردگی و بحران جدی خواهند شد./
کد مطلب: 1105
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *