۰
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸

10 خودرو محبوب سیاستمداران

صنعت خودروسازی از ابتدای حضور خود مورد توجه چهره‌های سیاسی و افراد بلند‌پایه کشورها قرار گرفت. به همین دلیل از گذشته تاکنون شاهد ساخت خودروهایی برای حمل‌ونقل سران سیاسی کشورها و به‌خصوص روسای جمهور بوده‌ایم. خودروهایی که دولتمردان سوار آن‌‌ها می‌شوند به لحاظ امنیتی امکانات بسیار مجهزی دارند، از طرف دیگر این خودروها در چشم سایر سیاست‌مداران و همچنین مردم جلوه‌ای مهمی دارند و در نتیجه به لحاظ ظاهری نیز با خودروهایی خاص طرف هستیم.
10 خودرو محبوب سیاستمداران
صنعت خودروسازی از ابتدای حضور خود مورد توجه چهره‌های سیاسی و افراد بلند‌پایه کشورها قرار گرفت. به همین دلیل از گذشته تاکنون شاهد ساخت خودروهایی برای حمل‌ونقل سران سیاسی کشورها و به‌خصوص روسای جمهور بوده‌ایم. خودروهایی که دولتمردان سوار آن‌‌ها می‌شوند به لحاظ امنیتی امکانات بسیار مجهزی دارند، از طرف دیگر این خودروها در چشم سایر سیاست‌مداران و همچنین مردم جلوه‌ای مهمی دارند و در نتیجه به لحاظ ظاهری نیز با خودروهایی خاص طرف هستیم.
به گزارش برترینها به نقل از cheatsheet، تمام این موارد دست‌به‌دست هم داده است تا خودروهایی که دولتمردان سوار آن‌ها می‌شود جذابیت خاص داشته داشته باشند، به همین دلیل در ادامه با هم به ۱۵ خودرویی اشاره خواهیم کرد که سران کشورهای مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

۱. کادیلاک وان ۲۰۰۹
 
با خودرویی طرف هستیم که سرویس مخفی آمریکا به آن لقب هیولا را داده است، کادیلاک وان ۲۰۰۹ تا دندان به تسلیحات مختلف مجهز است و حتی حملات موشکی را نیز دفع می‌کند. جالب است بدانید درهای کادیلاک وان ۲۰۰۹ به اندازه در یک بوئینگ ۷۴۷ سنگین است و در صورت مواجهه با حمله‌ دشمن، این خودرو به راحتی می‌تواند رئیس جمهور را از مهلکه نجات دهد. همان‌‌گونه که کاملاً مشخص است، کادیلاک وان ۲۰۰۹ حدود یک دهه است که به رئیس جمهور ایالات‌متحده آمریکا خدمت کرده و گفته می‌شود که سال ۲۰۱۸ قرار است مدل جدید این خودرو در رکاب شخص رئیس‌جمهور باشد.
 
۲. زیل ۴۱۰۴۷ (Zil)
 
 
لیموزین‌های زیل سالیان سال است که به دولتمردان بلندپایه روس خدمت کرده‌اند، این لیموزین‌ها در سالیان مختلف تغییرات زیادی نسبت به مدل‌های قبلی خود نداشته‌اند اما انصافاً باید گفت زیل ۴۱۰۴۷ نسبت به مدل ۱۹۸۵ این لیموزین تغییرات بیشتری را شاهد است.

جالب است بدانید یک مدل از لیموزین زیل که شوروی سابق به فیدل کاسترو داده بود اکنون در خیابان‌های هاوانا به عنوان تاکسی استفاده می‌شود اما ولادمیر پوتین از لیموزین زیل دست‌بردار نیست و سه مدل جدید از این لیموزن را در سال ۲۰۱۰ برای مراسم رسمی سفارش داد.
 
۳. هونچی ال ۵
 
 
 
 
 
هونچی ال ۵ که چینی‌ها به آن رِد فِلَگ (پرچم قرمز)، هم می‌گویند خودرویی کاملاً جدید و تازه‌ساز است اما به لحاظ ظاهر با خودروی هونچیِ مورد علاقه مائوی فقید که ساخت سال ۱۹۵۸ بود تفاوت زیادی ندارد.

هونچی ال ۵ چیزی حدود ۵.۵ متر طول دارد و موتور قدرتمند ۶ لیتری از نوع V12 حدود ۴۰۰ اسب‌بخار نیرو را برای این خودرو تأمین می‌کند. جالب اینجاست که هونچی ال ۵ تنها مختص دولتمردان چین نیست و افراد معمولی هم می‌توانند این خودرو را خرید کننده، البته اگر پولشان برسد چرا که هونچی ال ۵ با قیمت گزاف ۸۰۱،۶۲۴ دلار در چین به‌فروش می‌رسد.
 
۴. لینکلن کنتیننتال ۱۹۷۰ کره‌شمالی
 
 
کره‌شمالی تمایل زیادی به نشان دادن وضعیت و سبک‌زندگی مردم این کشور در رسانه‌ها ندارد اما مراسم خاکسپاری کیم‌جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ باعث شد تا چشم رسانه‌ها به جمال چندین خودروی کنتیننتال در این مراسم روشن شود.

گفته‌ می‌شود که کیم علاقه‌ زیادی به فرهنگ آمریکا و به‌خصوص سینمای این کشور داشته است و لیموزین‌های لینکلن کنتیننتال در سال ۱۹۷۰ از طریق یک فروشنده خودروهای فورد در ژاپن به خاک کره‌شمالی به صورت قاچاقی ارسال شده است.
 
۵. مرسدس بنز ۶۰۰ سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۸۱
 
 
به مدت چندین دهه مرسدس بنز ۶۰۰ به روسای جمهور کشورهای مختلف خدمت کرده، جالب است بدانید مرسدس بنز ۶۰۰ به صورت دست‌ساز ساخته می‌شد و یک موتور ۶.۳ لیتری از نوع V8  و سیستم پیچیده هیدرولیکی را در این خودرو شاهد بودیم.

این خودرو به لحاظ ویژگی‌های امنیتی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و به عنوان یکی از گران‌‌ترین خودروهای دنیا در زمان خود به حساب می‌آمد. در مجموع تعداد ۲۶۷۷ دستگاه از این خودرو ساخته شده است و در سال ۱۹۶۵ این لیموزین، به عنوان خودروی اختصاصی پاپ استفاده شد.
 
۶. لانچیا دِسیس سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ 
 
 
لانچیا با برند خودروهای دسیس توانست چند سالی در بازار خوش بدرخشد، خودروی اشرافی دسیس به راحتی دل مردان اهل سیاست ایتالیا را ربود و و طراحی منحصر‌ به‌فرد این خودرو باعث شده بود تا دولتمردانی که تمایل به خاص بودن دارند به این خودرو توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 
البته در همیشه بر روی یک پاشنه نمی‌چرخد و در سال ۲۰۱۴ متئو رنزی (Matteo Renzi)، نخست‌وزیر وقت ایتالیا ۱۵۱ دستگاه از خودروهای دولتی را در Ebay به فروش گذاشت که بسیاری از آن‌ها را لانچیا دسیس تشکیل می‌داند. پس از آن هم فیات که کنترل لانچیا را در اختیار دارد برند ۱۰۹ ساله دسیس را سلانه‌سلانه از بازار خودرو خارج کرد.
 
۷. رنو ۴
 
 
پاپ فرانسیس که در سال ۲۰۱۳ رهبر کاتولیک‌های جهان شد به عنوان یکی از صرفه‌جوترین پاپ‌ها در بین مسیحیان شناخته می‌شود، جالب است بدانید وی برای انجام کارهای شخصی سوار بر خودروی رنو ۴ مدل ۱۹۸۴ خود می‌شود، گفته‌ می‌شود که یک کشیش این خودرو را به پاپ هدیه داده است.
 
۸. تویوتا سِنچِری
 
در این قسمت با خودرویی طرف هستیم که محبوب دل سیاستمداران و اعضای خانواده پادشاهی ژاپن است، جالب است بدانید این سکه روی دیگری نیز دارد و یاکوزاهای ژاپن هم علاقه زیادی به تویوتا سنچری دارند. مدل‌های جدیدتر این خودرو نسبت مدل اولیه آن که در سال ۱۹۶۷ ساخته شده است تغییرات زیادی را شاهد نبوده تا اینکه در سال ۱۹۹۷، تویوتا از یک موتور V12 در این خودرو استفاده کرد.
 
۹. لیموزین لینکلن کنتیننتال ۱۹۶۱
  
در سال ۱۹۶۱، کندی،‌ رئیس جمهور وقت آمریکا در خودروی لیموزین لینکلن کنتیننتال مورد سوءقصد قرار گرفت و جان خود را از دست داد، اما جالب است بدانید لیموزین لینکلن کنتیننتال در آن دوران به عنوان نمادی از مدرن بودن آمریکایی‌ها به حساب می‌آمد. این لمیموزین پس از اینکه کندی در آن جان داد باز هم تا سال ۱۹۷۷ به خدمت به روسای جمهور آمریکا ادامه داد تا اینکه نهایتاً به موزه هنری فورد در میشیگان منتقل شد.
 
۱۰. رویزرویس فانتوم ۵

 
امکان ندارد جایی صحبت از خودروهای شیک و اشرافی مطرح باشد و نامی از برند خوشنام رویزرویس را شاهد نباشیم. رویزرویس فانتوم ۵ در سال ۱۹۵۰ معرفی شد، در آن زمان روزرویس این خودرو را یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای بازار می‌‌دانست.

گفته می‌شود که رویزرویس سفارش ساخت فانتوم ۵ را تنها از جانب سران کشورها قبول می‌کرده است و به همین دلیل تنها ۱۸ دستگاه از این خودرو ساخته شده است. در حال حاضر از تعداد ۱۸ رویزرویس فانتوم ۵ که ساخته شده، تنها ۲ دستگاه از این خودروها عملاً به سران سیاسی کشورهای انگلستان و اسپانیا خدمت می‌کنند.
در سال ۲۰۰۸ فانتوم ۵ پرنسس مارگارت انگلیسی چیزی حدود ۳۹۵ هزار پوند به فروش رسید.
 
 
کد مطلب: 110731
برچسب ها: خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *