۰
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۰

گزارشی از آپارتمان گرفتن نمایندگان نداشتیم

 سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اظهارات اخیر نماینده نجف‌آباد مبنی‌بر دریافت آپارتمان توسط نمایندگان در ازای پس گرفتن استیضاح وزرا، می‌گوید: تاکنون گزارشی درباره این اظهارات، نه از سوی خودشان و نه از سوی دیگر نمایندگان نداشتیم.
 سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اظهارات اخیر نماینده نجف‌آباد مبنی‌بر دریافت آپارتمان توسط نمایندگان در ازای پس گرفتن استیضاح وزرا، می‌گوید: تاکنون گزارشی درباره این اظهارات، نه از سوی خودشان و نه از سوی دیگر نمایندگان نداشتیم.
محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا در مجلس شورای اسلامی درباره شکایت بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت از ابوالفضل ابوترابی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به خبرنگار ایرناپلاس می‌گوید: آقای زنگنه در آخرین جلسه این هیئت که حدود دو هفته پیش برگزار شد، حضور پیدا کردند، پیش از آن نیز نماینده محترمی که از ایشان شکایت شده بود در هیئت حضور پیدا کرده بودند. بر این اساس، از سه مورد شکایتی که علیه ایشان ثبت شده بود، دو مورد خارج از وظیفه نمایندگی و یک مورد هم رفتار خلاف شأن نمایندگی تشخیص داده شده است.
این عضو هیئت نظارت درباره بررسی اظهارات همین نماینده مبنی بر دریافت آپارتمان از سوی برخی نمایندگان در ازای عدم استیضاح وزرا، تصریح می‌کند: تاکنون گزارشی درباره این اظهارات، نه از سوی خودشان و نه از سوی دیگر نمایندگان نداشتیم. حداقل در مجلس دهم، هیچ اطلاعاتی درباره اینکه نماینده‌ای خانه یا آپارتمانی گرفته باشد، نداشتیم. از همین‌جا اعلام می‌کنیم هر یک از عزیزان که اطلاعات متقن درباره این موضوع دارند، اسناد آن را در اختیار هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار دهند. ما این آمادگی را داریم تا موضوع را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهیم، حتی طبق قانون با شورای نگهبان مکاتبه کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به طرح موضوع رشوه نمایندگان که باعث وهن مجلس است، هیئت نظارت می‌تواند به آن وارد شود یا نه، توضیح می‌دهد: خیر. متأسفانه این ایراد به هیئت و قانون موجود وارد است که تنها در صورت شکایت، حق ورود به موضوعی را داریم. اما اگر شکایتی درباره ایشان یا هر نماینده‌ای به هیئت بیاید، ما بررسی خواهیم کرد.
اخیراً ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در گفت‌وگو با فارس مدعی شده است «در جریان استیضاح وزرا آپارتمان‌هایی برای منصرف کردن برخی نمایندگان به آنها داده شده است تا آنها از استیضاح صرف‌نظر کنند» وی دراین‌باره توضیح داده است: «لیستی از این افراد در مجلس وجود دارد که البته به شورای نگهبان هم داده شده است، در دوره قبل هم زیاد بود. بسیاری از رد صلاحیت‌ها هم به همین دلیل بوده است. قرائن و شواهد را که می‌بینیم متوجه می‌شویم با توجه به گزارشهای ارائه شده این موارد با گزارشات و مستندات دیگر در شورای نگهبان دستگاه‌های امنیتی، نظامی، انتظامی و اطلاعاتی سازگار است.» نماینده نجف‌آباد طی ماه‌های اخیر اتهاماتی را علیه وزارت نفت و شخص وزیر مطرح کرد که با تکذیب این وزارتخانه و اعلان شکایت زنگنه همراه بود.
کد مطلب: 110870
برچسب ها: نمایندگان مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *