۰
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸

تمام راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کرده‌ایم

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عملکرد فراکسیون مبارزه برای مفاسد اقتصادی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی گفت: زمانی از زمین و آسمان و دریا کالای قاچاق وارد می‌شد ما اکنون تمام راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کردیم.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عملکرد فراکسیون مبارزه برای مفاسد اقتصادی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی گفت: زمانی از زمین و آسمان و دریا کالای قاچاق وارد می‌شد ما اکنون تمام راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کردیم.
به گزارش ایسنا، امیر خجسته در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به عملکرد فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: یکی از فعالیت‌های فراکسیون پیگیری گزارشات مردمی است اما این سوال وجود دارد که آیا این تحقیق و تفحص‌ها به نتیجه می‌رسد؟ این گونه نیست که عده‌ای فکر می‌کنند تحقیق و تفحص‌ها رها می‌شود در خصوص تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ۳۰ هزار برگ وجود داشت که ۱,۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک الوصول و معوقات بانک دی بازگردانده شد و ۵ هزار میلیارد تومان از تسهیلات مشکوک الوصول به دادگاه معرفی شد.
وی افزود: با پیگیری‌های فراکسیون، ۴۳۳۳ میلیون درهم از صرافی دی که به دوبی رفته بود بازگردانده شد. در خصوص هتل سفیدکنار مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان که مورد قرارداد بود بازگردانده شد و بسیاری از اموال و املاک به غارت رفته بازگشت که امروز متخلفین در دادگاه در حال محاکمه هستند. در تحقیق و تفحص از بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان مبلغی قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان مورد بحث بود که ۸,۳۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات بوده و با تضامین ضعیف همراه بود که با لطف خدا و با پیگیری نمایندگان بسیاری از این مبلغ بازگردانده می‌شود و این موضوع در قوه قضائیه با قدرت در حال پیگیری است.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جلساتی که فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش داشت موضوع صندوق ذخیره فرهنگیان برای اعاده اموال، موضوع بانک سرمایه و موضوع اردوگاه شهید باهنر مورد پیگیری قرار گرفت. میزان زیادی از قراردادهای شرکت نفت جنوب مورد رسیدگی قرار گرفت. از این ۴۰ قرارداد شرکت نفتی ۳۹ مورد تخلفات و تبانی بود که در حال پیگیری است و با آقای زنگنه مکاتباتی انجام شد.
خجسته تصریح کرد: از زمین و آسمان و دریا کالای قاچاق وارد می‌شد ما بیشتر گمرکات را مورد بررسی قرار دادیم و تمام راه‌های ورود قاچاق را شناسایی کردیم که این موضوع نتایج خوبی را به دنبال داشت. برای مثال اظهارات خلاف واقع را شاهد بودیم که در نمونه‌ای ۱۱۲۸ کانتینر کالایی وارد شده بود و می‌گفتند وارد نشده است که در این خصوص ۵۰۰ میلیارد تومان رد مال شد و ۵ سال حبس برای فرد متخلف در نظر گرفته شد و در خصوص پیگیری فراکسیون در گمرکات ده‌ها نفر از مدیران دستگیر شدند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: آنچه مهم است شفاف سازی و لینک شدن سامانه‌ها با یکدیگر است. اگر ۳۴ هزار ثبت سفارش غیر قانونی خودرو داریم به دلیل این است که سامانه به صورت جزیره‌ای در اختیار قشر خاصی است. گفتند این موضوع خودرو کذب است ولی اثبات شد ۶۴۸۱ مورد ثبت و ۱۹۰۰ مورد وارد کشور شده است اکنون اگر ۵۰ هزار فرار مالیاتی داریم و یا اگر ۱۵۰ میلیارد تومان معوقات بانکی و مالیاتی داریم به دلیل سامانه است دولت، مجلس و قوه قضائیه باید این سامانه‌ها را تثبیت کرده و دولت الکترونیک را تعیین تکلیف کنند.
کد مطلب: 111133
برچسب ها: مجلس قاچاق گمرک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *