۰
يکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۱
لاهوتی :

دولت قیمت خرید تضمینی برنج را سریعتر اعلام کند

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان این‌که مانع از این خواهیم شد که برنج نیز به سرنوشت گندم دچار شود، گفت: دولت باید واردات برنج را متوقف و قیمت خرید تضمینی این محصول راسریعتر اعلام کند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به این‌که کشاورزان منتظر تعیین قیمت خرید تضمینی برنج از سوی دولت هستند،‌ افزود: با توجه به این که دولت هنوز قیمت تضمینی خرید برنج را اعلام نکرده باید هرچه سریعتر نسبت به تعیین قیمت اقدام کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، درباره این‌که پیش‌بینی‌ها نشان می دهد برنج نیزممکن است به سرنوشت گندم دچار شود، اظهار داشت: اگر واردات متوقف و از برنج تولید شده در داخل حمایت کنیم این اتفاق نخواهد افتاد.

وی با بیان این‌که میزان نیاز ما بیشتر از تولید است، گفت: این امر نباید زمینه واردات بی‌رویه برنج را فراهم کند؛ تولید برنج در حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است اما میزان مصرف ما در حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن تأکید بر این‌که فاصله ۴۰۰ هزار تنی میان مصرف و تولید برنج نباید بهانه‌ای برای واردات بی‌رویه باشد، افزود: در جلسه ای که روز چهار شنبههفته گذشته در مجلس بین دولت و نمایندگان برگزار شد وهمچنین اجرای طرح انتزاع که وظایف وزارت صنعت و معدن به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شود، مشکل حل خواهد شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس بیان کرد: در زمینه تولید برنج و حمایت از کشاورزان در آینده خوش‌بین هستم.
کد مطلب: 1116
مرجع : خانه ملت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *