۰
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۴

موضع عراق در تنش میان تهران و واشنگتن

وزیر خارجه عراق با بیان اینکه موضع این کشور در رابطه با تنش میان تهران و واشنگتن کاهش تنش و ممانعت از وقوع جنگ است افزود: اظهارات اخیر ترامپ با این موضع تطابق دارد.
وزیر خارجه عراق با بیان اینکه موضع این کشور در رابطه با تنش میان تهران و واشنگتن کاهش تنش و ممانعت از وقوع جنگ است افزود: اظهارات اخیر ترامپ با این موضع تطابق دارد.
به گزارش ايسنا، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که موضع عراق در رابطه با تنش به وجود آمده میان تهران و واشنگتن واضح و روشن است و آن تلاش برای کاهش تنش و ممانعت از وقوع جنگ در منطقه است.
وی افزود: این موضع عراق با اظهارات اخیر ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر کاهش تنش در منطقه و عدم ایجاد جنگ در آن تطابق دارد.
وزیر خارجه عراق گفت: عراق اظهارات اخیر ترامپ را مهم و دقیق می‌داند وآن گامی صحیح در راستای کاهش تنش در منطقه است.
به گزارش ایسنا، ترامپ اخیراً در سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکا در برابر چین و روسیه گفت: من می‌خواهم با روسیه، چین، اروپا و اگر ممکن باشد با همه کنار بیایم و حتی ایران، می‌خواهم با ایران کنار بیایم.
وی در ادامه با مطرح کردن این ادعا که «ایران می‌خواهد مذاکره کند» گفت: اگر آن‌ها بخواهند مذاکره کنند من در دسترس خواهم بود.
بر اساس این گزارش، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه در اولین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در رابطه با مذاکره ایران و آمریکا با بیان اینکه مذاکره مستقیم و غیر مستقیمی بین ایران و آمریکا در جریان نیست؟ اظهار کرد: ما در پای میز مذاکرات حضور داشتیم. آنها بر اساس برخی از توهمات اشتباه‌شان به صورت غیر قانونی از برجام خارج شدند و توافق صورت گرفته را زیر پا گذاشتند. ما فعلاً چشم اندازی برای مذاکره با آمریکا نداریم.
 
کد مطلب: 108638
برچسب ها: عراق آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *