۱
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۶

رشد تولید ۷ محصول منتخب معدنی

طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه نخست امسال از بین ۱۲ محصول منتخب معدنی، هفت محصول رشد تولید داشته‌اند.
طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در سه ماهه نخست امسال از بین ۱۲ محصول منتخب معدنی، هفت محصول رشد تولید داشته‌اند.
به گزارش ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که تولید برخی از محصولات منتخب معدنی در سه ماهه نخست سال جاری افزایش تا ۵۱ درصدی تولید و برخی محصولات هم کاهش تا ۳۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.
براین اساس تولید فولاد خام رشد ۶.۱ درصدی را در سه ماهه اول امسال با تولید بیش از شش میلیون تن تجربه کرده است. میزان تولید فولاد خام در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و ۷۳۴ هزار تن بوده است.
کاتد مس نیز به میزان ۶۸ هزار تن در سه ماهه نخست سال جاری تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال پیش که ۵۳ هزار تن بوده است، رشد تولید ۲۶.۹ درصدی داشته است.
همچنین سیمان، شیشه جام، ظروف چینی و ظروف بهداشتی نیز در مدت سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد تولید داشته‌اند.
در سه ماهه ابتدایی امسال سیمان ۱۴ میلیون و ۲۶۷ هزار تن، شیشه جام ۲۷۲ هزار تن، ظروف چینی ۱۳ هزار تن و ظروف بهداشتی به میزان ۲۸ هزار تن تولید شده‌اند که به ترتیب ۵.۲ درصد، ۱۵.۷ درصد، ۲۳.۱ و ۵۱.۶ درصد  رشد تولید داشته‌اند.
تولید محصولات فولادی نیز در سه ماهه نخست امسال ۶ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد داشته است. طبق آمارها در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷، چهار میلیون و ۸۷۹ هزار تن محصولات فولادی تولید شده که در سه ماهه نخست سال جاری به پنج میلیون و ۱۷۱ هزار تن رسیده است.
اما در مقابل آلومینا شش درصد کاهش تولید در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. میزان تولید این ماده معدنی در سه ماهه اول سال ۹۷، ۶۱.۸ هزار تن بوده که در سه ماهه امسال به ۶۱.۴ هزار تن رسیده است.
همچنین شمش آلومینیوم نیز ۳۲ درصد کاهش تولید در سه ماهه نخست سال جاری داشته است. شمش آلومینیوم امسال ۶۳ هزار تن و در مدت مشابه سال گذشته ۹۲ هزار تن تولید شده است.
ظروف شیشه‌ای، کنسانتره زغال‌سنگ و سنگ‌آهن نیز در سه ماهه اول امسال کاهش تولید را تجربه کرده‌اند. در این مدت ظروف شیشه‌ای ۱۰۳ هزار تن، کنسانتره زغال‌سنگ ۳۵۵ هزار تن و سنگ‌آهن ۹ میلیون و ۹۸ هزار تن تولید شده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۹.۹ درصد، ۹.۳ درصد و ۵.۳ درصد کاهش تولید داشته‌اند.
کد مطلب: 112259
برچسب ها: آلومینیوم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *