; ?>; ?> توسعه پارک‌های علم و فناوری فراموش شده - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶

توسعه پارک‌های علم و فناوری فراموش شده

به گفته ‌استاندار تهران، دولت خود را به تامین امکانات زیربنایی برای توسعه پارک‌های علم و فناوری موظف می‌داند.
به گفته ‌استاندار تهران، دولت خود را به تامین امکانات زیربنایی برای توسعه پارک‌های علم و فناوری موظف می‌داند.
‌به گزارش ایسنا، هفدهمین اجلاس سالیانه و جشن برترین‌های پارک فناوری پردیس صبح شنبه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و استاندار تهران برگزار شد.
انوشیروان محسنی بندپی در این اجلاس بیان کرد: اساسا توسعه دارای ابعاد مختلفی است و مهمترین رکن آن اقتصاد است که در بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری به آن اشاره شده  است.
وی ادامه داد: توسعه اقتصادی به دلیل کند بودن خلاقیت و نوآوری در کشور علیرغم وجود ظرفیت‌های فراوان و استعدادهای فردی در تولید انبوه و تجاری سازی علم به دلیل فقدان نگاه علمی محقق نشده است.
استاندار تهران گفت: هنوز خیلی تا رسیدن به نقطه مطلوب و پیوند صنعت و دانشگاه فاصله داریم و توسعه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند یکی از  پیشران‌های توسعه اقتصادی باشد.
بندپی خاطر نشان کرد: راهبرد ما در پارک‌های علم و فناوری توسعه اقتصاد دانش بنیان، تقویت نقاط ضعف بنگاه‌های تولیدی و ایجاد  اشتغال حرفه‌ای که خلاء آن در صنایع خودرو سازی حس می شود، است.
وی یادآور شد: ارتباطات تنگاتنگ بین دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری می تواند تقویت کننده مسیر درست تجاری سازی باشد.
استاندار تهران تصریح کرد: توسعه پارک‌های علم و فناوری مثل خیلی از مشکلات استان تهران فراموش شده است و باید به سمت خصوصی سازی این  پارکها حرکت کنیم.
محسنی بندپی در پایان افزود: دولت خود را  موظف به تامین امکانات زیربنایی برای  توسعه پارک‌های علم و فناوری می داند.
کد مطلب: 113837
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *