۰
چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۰

عقب نشینی هنگ کنگ ازلایحه استرداد

خانم کی لم چِنگ یوئِت انگور، رئیس اجرایی منطقه خودمختار هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که امروز رسما از لایحه استرداد مجرمان به چین عقب نشینی می کند.
خانم کی لم چِنگ یوئِت انگور، رئیس اجرایی منطقه خودمختار هنگ کنگ روز چهارشنبه اعلام کرد که امروز رسما از لایحه استرداد مجرمان به چین عقب نشینی می کند.
به گزارش  روزنامه چاینا مورنینگ پست روز هنگ کنگ، خانم کی لم چِنگ یوئِت انگور، رئیس اجرایی منطقه خودمختار هنگ کنگ اعلام کرد که امروز رسما از لایحه استرداد  مجرمان از هنگ کنگ به چین عقب نشینی خواهد کرد.
یک منبع مطلع دولتی به این نشریه گفت که وی به یکی از بند های درخواستی معترضان سیاسی و اجتماعی تن داده و با این تصمیم برای انصراف از لایحه مذبور قصد دارد به ۱۳ هفته ناآرامی ها در این این شهر پایان دهد.
اگرچه لم قبلا این لایحه را به حالت تعلیق در آورده بود، اما وی دیروز گفت که به هیچ وجه قصد کناره گیری به منظور پایان دادن به تظاهرات گسترده ضد دولتی که سه ماه است آن شهر را به هم ریخته ندارد.
طرح جنجال برانگیز استرداد متهمان به چین مدتی است که با اعتراضات گسترده روبرو شد. با تصویب این طرح، مقامات هنگ کنگ قادر بودند تا برخی متهمان را برای محاکمه به چین باز گردانند.
کری لم در پی اعتراضات گسترده هنگ کنگی ها، روز شنبه (۲۵ خرداد) اعلام کرد، هنگ کنگ تصمیم گرفته است طرح اصلاح قانون مربوط به استرداد متهمان به چین را برای زمان نامحدودی متوقف سازد
او حتی گزارش های حاکی از این که رهبران چین مانع استعفایش شده‌اند را تکذیب کرد و گفت می خواهد خودش بحران را حل کند.
این اظهارات خانم لم در واکنش به یک گزارش خبرگزاری رویترز درباره یک فایل صوتی است که هفته گذشته ضبط شده بود و در آن، خانم لم به گروهی از رهبران تجاری گفته بود با ارائه لایحه جنجالی استرداد باعث یک فاجعه شده است.
کد مطلب: 114144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *