۰
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

دست کوتاه اردبیل از چاپ رول

در حالی آئین روز صنعت چاپ در اردبیل گرامی داشته شد که همچنان این استان از چاپ رول محروم بوده و در این زمینه نیازمند مشارکت گروهی و جمعی برای راه‌اندازی این چاپ است.
در حالی آئین روز صنعت چاپ در اردبیل گرامی داشته شد که همچنان این استان از چاپ رول محروم بوده و در این زمینه نیازمند مشارکت گروهی و جمعی برای راه‌اندازی این چاپ است.
به گزارش ایسنا، در آئین گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ که در عمارت شهرداری اردبیل برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با قدردانی از تلاش اهالی صنعت چاپ و تلاشگران این عرصه اظهار کرد: از 218 چاپخانه کوچک و بزرگ استان 20 درصد به شکل ملخی و افست فعالیت می‌کنند.
سیدناصر اسحاقی روند روبه رشد صنعت چاپ در استان اردبیل و مجموعه دیجیتالی چاپ آرتاپلاست را یادآور شد و خاطرنشان کرد: فعالان صنعت چاپ استان با خرید تجهیزات جدید سعی می‌کنند بهترین خدمات را به مخاطبان ارائه کند.
وی یکی از خلاهای استان را در این صنعت چاپ رول اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل تعاونی‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بتوان چاپ رول را نیز در این استان راه‌اندازی کرده و فعال کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل رسالت وزارت ارشاد را در توجه جدی به حوزه فرهنگ و هنر یادآور شد و بیان کرد: ما خوشحال می‌شویم که فعالان این عرصه هر از چندگاهی دور هم بنشینند و از برنامه‌ها و اهداف توسعه‌ای صنعت چاپ سخن به میان آورند.
مدیر مجموعه چاپ شیران نگار نیز در این مراسم تاثیرگذارترین عرصه را در سرنوشت یک کشور عرصه فرهنگی اعلام کرد و گفت: صنعت چاپ و نشر دچار عقب‌ماندگی شده که علت اصلی آن عدم هم‌افزایی و ضعف توجه و حمایت شایسته مسئولان از این حوزه است که سبب شده صنعت چاپ دچار سردرگمی شود.
هاشم اروج‌زاده ادامه داد: ما باید در همه حوزه‌ها علم و آگاهی و فن خود را ارتقا دهیم و همچون سایر استان‌ها چاپخانه‌داران در کنار هم بنشینند تا در یک فضای همدلی و هم‌افزایی بتوان مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.
وی از صنعت چاپ به عنوان دومین صنعت باارزش و بااهمیت بعد از هواپیماسازی یاد کرد و افزود: هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام شود به تناسب همان سرمایه‌گذاری می‌توانیم در این عرصه تحول و تحرک را شاهد باشیم.
اروج‌زاده از اعلام آمادگی چاپخانه‌داران استان اردبیل برای احداث کتابخانه در محلات شهر اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما به شکل ساده و با راه‌اندازی این کتابخانه‌ها در محلات می‌توانیم مردم را به سمت مطالعه ترغیب و تشویق کنیم.
وی از مسئولان امر خواست؛ تا با بها دادن به کارهای زیربنایی در این بخش جلوی دلال‌بازی‌ها را در این حوزه بگیرند و اجازه ندهند کارها به شکل غیرعلمی ادامه یابد.
در این مراسم مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز با استقبال از نشست هم اندیشی‌ فرهنگی و گفتگوهای اجتماعی در سال‌های اخیر اظهار کرد: ما همچنان در حوزه سرمایه‌های اجتماعی با خلاهایی روبرو هستیم که ضرورت دارد جایگاه و وضعیت خودمان را در این بخش ارتقا دهیم.
شفیع شفیعی اضافه کرد: ما در استان اردبیل با برگزاری نشست‌ها و گفتگوهای فرهنگی و اجتماعی با تلاش فعالان این عرصه سعی داریم تا سرمایه‌های اجتماعی را تقویت کنیم هر چند که برخی از مشکلات و نارسائی‌های اقتصادی مانعی بر سر راه است.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از 20 فعال صنعت چاپ استان اردبیل تجلیل شد.
کد مطلب: 114791
برچسب ها: اردبیل صنعت چاپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *