۰
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۲

اردبیل در وضعیت سفید قرار ندارد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هیچ یک از شهرهای استان اردبیل در وضعیت سفید قرار ندارد و همه آنها شرایط قرمز را دارند.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: هیچ یک از شهرهای استان اردبیل در وضعیت سفید قرار ندارد و همه آنها شرایط قرمز را دارند.

بهروز ندایی امروز ۱۵ اردیبهشت در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در اردبیل اظهار کرد: ما از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دادیم و برخلاف سایر استان‌ها شیب ملایمی را در ابتلا به این بیماری در استان شاهد بودیم.
وی خاطرنشان کرد: اواخر اسفندماه شیب مبتلایان به کروناویروس شدت بیشتری گرفت به طوری که روزانه 350 نفر بستری داشتیم و در کنار آن مراجعات مکرر برای تشخیص بیماری را شاهد بودیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اقدامات و تدابیری با محوریت استاندار اردبیل، دانشگاه علوم پزشکی و تمام دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی در نظر گرفته شد تا در بدبینانه‌ترین شرایط 700 تخت بیمارستانی در استان مهیا و مراکز بیمارستانی و درمانی سپاه، ارتش و سایر دستگاه‌ها به عنوان تخت‌های بستری و نقاهتگاه در نظر گرفته شد.
ندایی افزود: در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا دو سوم تخت‌های بیمارستانی اشغال شد و با مجهز کردن آزمایشگاه‌های استان به کیت‌های تشخیصی سرعت عمل بیشتری را در شناسایی بیماران و قرنطینه و بستری آنها شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: در کنار این اقدامات با همت صنعتگران و تولیدکنندگان به حد اشباع تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک N95 و ماسک‌های عادی، دستکش و سایر تجهیزات مورد نیاز در این ایام انجام شد تا کمبودی از این حیث نداشته باشیم.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با اشاره به تقسیم‌بندی استان‌ها به سفید، زرد و قرمز بیان کرد: هرچند دیروز چهار شهر استان اصلاندوز، نیر، گرمی و خلخال سفید اعلام شد اما در تماسی که با وزارت بهداشت داشتیم، آمار مبتلایان در این شهرها اصلاح شد و همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار دارند.
ندایی گفت: هیچ یک از شهرهای استان اردبیل وضعیت سفیدی ندارد و آمار مبتلایان به ویروس کرونا کم و بیش در تمام شهرهای استان به ثبت می‌رسد.
وی به اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی و بازگشایی اکثر صنوف و مجموعه‌های خدماتی اشاره و اظهار کرد: اگر در شهرستانی آمار مبتلایان افزایش یابد محدودیت‌ها دوباره اعمال خواهد شد و شایسته است همچنان مردم استان موازین بهداشتی را رعایت کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی غربالگری افراد جامعه در سنین مختلف آغاز شده و تلاش بر این است تا با شناسایی افراد درگیر این بیماری زمینه قطع زنجیره و مراقبت‌های بیشتر در جلوگیری از انتقال بیماری انجام شود.
ندایی ادامه داد: موضوع آموزش برای گروه‌های مختلف به ویژه آنهایی که ارتباط اجتماعی بیشتری دارند انجام شده و تلاش بر این است تا با همکاری خود مردم از تعداد مبتلایان کاسته شده و وضعیت استان به حالت سفید بازگردد.
وی در مورد بازگشایی مساجد در ایام ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف گفت: در این نشست ابعاد مختلف بازگشایی مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشنهادات خودمان را به ستاد کرونا اعلام خواهیم کرد تا در صورت صلاحدید مسئولان این مراکز مذهبی بازگشایی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: هنوز چیزی در این زمینه مشخص نیست اما به غیر از چند صنف پرخطر سایر صنوف فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و دولت با توجه به شرایط خاص کرونا حمایت خود را از صنوف مختلف و واحدهای تولیدی انجان خواهد داد.
ندایی تصریح کرد: شیوع کرونا تمام جوامع بشری را در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... تحت تاثیر قرار داده و ما باید با این شرایط کنار بیائیم و به سمتی حرکت کنیم تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موارد مورد تاکید متخصصان سلامت خود و دیگر افراد جامعه را صیانت کنیم.
وی در پایان بیان کرد: همچنان محلات آلوده با همکاری شهرداری‌ها ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و با توجه به اینکه هیچ یک از شهرهای استان سفید نیستند مراقبت‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مدنظر و در دستور کار است.
کد مطلب: 128711
برچسب ها: اردبیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *