۰
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰

جشنواره توانمندی عشایر اردبیل در شورابیل

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از برگزاری چهارمین جشنواره توانمندی‌های عشایر استان اردبیل در شورابیل همزمان با هفته اردبیل خبر داد.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل از برگزاری چهارمین جشنواره توانمندی‌های عشایر استان اردبیل در شورابیل همزمان با هفته اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، معرفت آذری در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار کرد: در این جشنواره تلاش می‌کنیم تا میراث غنی جامعه عشایری استان را در بخش‌های مختلف معرفی کنیم تا عشایر ایل شاهسون و طوایف و ایلات زیرمجموعه آن معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: در این جشنواره که همراه با برپائی توانمندی‌های جامعه عشایری در بخش‌های تولید محصولات دامی، زراعی و صنایع دستی خواهد بود، زندگی ساده عشایر به خوبی به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل افزود: در سال رونق تولید جامعه عشایری استان اردبیل با مجموعه تولیداتی که در حوزه‌های مختلف به ارزش 20 هزار میلیارد ریال دارد، قادر است به تحول و تحرک اقتصادی استان و حتی کشور کمک کند که در این زمینه باید حمایت‌ها و همراهی لازم را با این جامعه توانمند انجام دهیم.
آذری ادامه داد: این جشنواره سوم مرداد ماه در مجتمع شورابیل برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود با تعامل دستگاه‌های مختلف به ویژه در بخش گردشگری و فرهنگی بتوانیم این رویداد را که همزمان با هفته اردبیل خواهد بود به شایستگی برگزار کنیم.
وی به تنوع تولیدات جامعه عشایری استان اردبیل اعم از 43 هزار تن شیر، 5 هزار تن پنیر، یک هزار و 500 تن پشم، 8 هزار تن محصولات باغی و زراعی و 23 هزار مترمربع صنایع دستی اشاره کرد و افزود: جامعه عشایری به این تولیدات نقش مهمی را در تقویت اقتصاد استان و عرضه محصولات باکیفیت ایفا می‌کند.
مدیر کل امور عشایری استان اردبیل تلاش مجموعه مدیریت عشایری استان در رفع مشکلات و دغدغه‌های عشایر کوچرو و ساکن در مناطق مختلف را یادآور شد و تصریح کرد: ما نسبت به مرمت و تسطیح یک هزار و 400 کیلومتر راه عشایر اقدام کردیم.
آذری بیان کرد: در تامین آب شرب عشایر غیرتمند 9 دستگاه تانکر خریداری و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفت تا آب مورد نیاز جامعه عشایری به خوبی تامین شود.
کد مطلب: 111655
برچسب ها: اردبیل جشنواره
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *