۰
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۸

آمار اقتصادی چین نفت را صعودی کرد

قیمت‌های نفت روز دوشنبه پس از آماری که رشد غیرمنتظره تولید کارخانه‌های چین در سپتامبر را نشان داد و نگرانیها نسبت به احتمال افت تقاضای بزرگترین واردکننده نفت جهان را تسهیل کرد، بالا رفت.
قیمت‌های نفت روز دوشنبه پس از آماری که رشد غیرمنتظره تولید کارخانه‌های چین در سپتامبر را نشان داد و نگرانیها نسبت به احتمال افت تقاضای بزرگترین واردکننده نفت جهان را تسهیل کرد، بالا رفت.
به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹ سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار در هر بشکه رسید.
بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت ۱۳ سنت افزایش یافت و به ۵۶ دلار و چهار سنت در هر بشکه رسید.
شاخص مدیران خرید بخش تولید کایشین/مارکیت برای سپتامبر برای دومین ماه متوالی رشد کرد زیرا کارخانه‌های چینی تولیدشان را افزایش دادند و سفارشهای جدید برخلاف انتظارات بازار رشد کرد.
به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در سنگاپور، آمار کاشین واقعا غیرمنتظره بود و باید برای بازارهای آسیایی مثبت باشد. این آمار باید تا چند ماه دیگر مثبت باشد تا درباره بهبود رشد تقاضای چین برای نفت یقین حاصل شود.
نفت برنت در سپتامبر ۲.۶ درصد رشد داشته که نخستین رشد ماهانه از ژوئن است. قیمتهای نفت پس از حملات هوایی ۱۴ سپتامبر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که تولید این کشور را نیمی کاهش داد، تقویت شد. وست تگزاس اینترمدیت در سپتامبر ۱.۷ درصد رشد قیمت داشته است.
منابع آگاه هفته گذشته به رویترز اظهار کردند: عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان است، ظرفیت تولید نفت خود را به ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز احیا کرده است اما آرامکوی سعودی هنوز احیای تولید نفت را تایید نکرده است.
بر اساس گزارش رویترز، اوتار ساندو، مدیر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: این موضوع پس از این که سعودی اظهار کردند چنین کاری انجام خواهند داد، تا حد زیادی در قیمتها لحاظ شد. در حالی که عربستان سعودی با استفاده از نفت موجود در مخازن خود، صادراتش را حفظ کرده است اما این که چه میزان از تولیدش احیا شده است تا چند هفته دیگر معلوم خواهد شد.
کد مطلب: 115563
برچسب ها: نفت عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *