۰
دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۵

تغییر کاربری محل قتل خاشقجی به موزه

رئیس جمعیت "خانه خبرنگاران عرب" در ترکیه اعلام کرد که این جمعیت در تلاش است تا ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را خریداری کند تا کاربری آن را به موزه تغییر دهد.
رئیس جمعیت "خانه خبرنگاران عرب" در ترکیه اعلام کرد که این جمعیت در تلاش است تا ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول را خریداری کند تا کاربری آن را به موزه تغییر دهد.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، توران قشلاقجی، رئیس جمعیت "خانه خبرنگاران عرب" در ترکیه خاطرنشان کرد که این انجمن به دنبال خریداری ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول است که جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار و منتقد سعودی در دوم اکتبر سال گذشته میلادی در آن به قتل رسید تا پس از خریداری این ساختمان، آن مکان را به موزه تبدیل کند.
وی در ادامه افزود: در دوم اکتبر آتی همزمان با سالگرد قتل خاشقجی که در کنسولگری عربستان به طور وحشیانه به قتل رسید، تبدیل این مکان به موزه اعلام خواهد شد.
قشلاقجی با تاکید بر وجود طرح‌های متعدد برای احیای نام و یاد دوستش جمال خاشقجی، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها تاسیس موزه‌ای به نام "جمال خاشقجی" است، بنابراین برای خرید ساختمان کنسولگری عربستان تلاشمان را ادامه می‌دهیم و برای تغییر و تبدیل آن به موزه‌ای به نام جمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.
رئیس جمعیت خبرنگاران عرب در ترکیه همچنین گفت: روزنامه‌نگاران از موسسات بین‌المللی می‌خواهند اقداماتی را اتخاذ کنند تا آنها در معرض اینگونه اقدامات وحشیانه قرار نگیرند و اگر این کار را انجام ندهند جهان شاهد افزایش اقدامات وحشیانه علیه روزنامه‌نگاران خواهد بود.
قشلاقجی همچنین عنوان داشت: باید تمامی کشورها مانع اقداماتی همچون این جنایت از طریق مجازات تمامی کسانی شوند که در جنایت قتل جمال خاشقجی دست داشتند.
جمال خاشقجی روز دوم اکتبر سال گذشته میلادی برای دریافت مدارک لازم به منظور ازدواج مجدد با یک شهروند ترکیه‌ای به کنسولگری سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد.
عربستان پس از علنی شدن قتل فجیع جمال خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول، ابتدا اطلاع از سرنوشت خاشقجی را منکر  و سپس مدعی شد که این روزنامه‌نگار منتقد با پای خود کنسولگری را ترک کرده است.
کد مطلب: 115597
برچسب ها: خاشقجی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *