۰
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۴

تأکید رفسنجانی بر حمایت از تولیدکنندگان

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حمایت صحیح از تولیدکنندگان منجر به افزایش کمّی و کیفی محصولات و جلب رضایت مصرف‌کنندگان خواهد شد و شرایط فعلی کشور نیازمند توجه ویژه به تولید و تولیدگران است.
 آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای هیئت مدیره تعاونی و سندیکای صنایع کنسروسازی کشور، صنایع غذایی را از حساس‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور که تولیدات آن به طور مستقیم در زندگی روزمره مردم تأثیرگذار است، دانست و تأکید کرد: تأمین مواد غذایی در اولویت قرار داشته و هرگونه آسیبی در بخش کشاورزی مشکل‌آفرین خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی افزود: اخلاق به عنوان محور زندگی انسان‌ها بر سه پایه عقاید، احکام و مسائل اخلاقی استوار است و مسئولان باید با ایجاد همدلی و وحدت، با اعلام واقعیت‌های موجود و به دور از آمار و ارقام شعاری، اعتماد مردم به نظام را تقویت کنند.



رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ثبات اقتصادی پایدار را ر رکن اساسی هرگونه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی خواند و تصریح کرد: آنچه در بازار ارز کشور اتفاق افتاد، آثار منفی در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی از جمله واردات و صادرات و سرمایه‌گذاری گذاشته است و این تجربه به ما نشان داد که باید از تصمیمات شتاب‌زده پرهیز کنیم.



هاشمی رفسنجانی افزود: حمایت صحیح از تولیدکنندگان منجر به افزایش کمّی و کیفی محصولات و در واقع جلب رضایت مصرف‌کنندگان خواهد شد و شرایط فعلی کشور نیازمند توجه ویژه به تولید و تولیدگران است.



در ابتدای این دیدار آقای احمد آزادمرد، رئیس هیئت مدیره تعاونی و سندیکای صنایع کنسروسازی کشور به تشریح مشکلات این صنعت و تأثیر هدفمندی یارانه‌ها در افزایش قیمت ناشی از نوسانات ارزی اشاره کرد و گفت: صنایع غذایی کشور همگام با سایر صنایع از آنچه که در بازار ارز اتفاق افتـاده است، رنج بسیار مـی‌برند به طوری که بسیاری از کارخانـه‌ها و خطـوط تولید از حالت نیمه تعطیل به حالت تعطیل درآمده‌اند.



آقای قدس طینت یکی دیگر از تولیدکنندگان مواد غذایی نیز با اشاره به عبور افتخارآمیز از نابسامانی‌های به وجود آمده در بخش اقتصاد در طول هشت سال دفاع مقدس، عدم وجود وحدت مدیریتی و فرماندهی در بخش تولیدی کشور را در به وجود آمدن این نابسامانی‌ها مؤثر دانست و گفت: هزینه‌های واحدهای بسته‌بندی بیش از تولید مواد غذایی بوده و امروزه با مشکل نوسانات قیمت تولیدات بسته‌بندی مواجه هستیم.



آقای مرتضوی عضو خانه صنعت و معدن و رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران نیز با اشاره‌ای کوتاه به معضلات و مشکلات تولیدکنندگان خطاب به آیت‌الله هاشمی گفت: صبر و استقامت جناب‌عالی در کنار افتخارات گذشته مدیریتی و مبارزاتی بر ما ثابت شده است، چون همواره سنگ صبور تولیدکنندگان، صنعتگران و به تبع آن مصرف‌کنندگان که غالباً اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند، محسوب می‌شوید.



همچنین آقای فروتن یکی از صنعتگران و تولیدکنندگان باسابقه کشور، با ارائه آماری از وضعیت تولید در کشور گفت: واحدهای تولیدی در سال‌های اخیر به طور جدّی آسیب دیده است.



آقای فتح‌اللهی نائب رئیس هیئت مدیره تعاونی و سندیکای صنایع کنسروسازی کشور نیز با ارائه آمار و ارقامی از میزان درآمد نفتی در دوره‌های مختلف که در دهه اخیر به بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار رسیده است، از اینکه حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران کشور تنها در حد شعار باقی مانده است، انتقاد کرد و گفت: بازگشت اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده منجر به کسب اعتبار می‌گردد و این امری است که کسب مجدد آن نیازمند گذشت زمانی طولانی است.

کد مطلب: 11576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *