۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۴

فعالیت زودهنگام انتخاباتی، التهاب سیاسی می‌آورد

قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: در این دوره از انتخابات نباید اجازه دهیم فردی بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند که کارنامه روشنی در گذشته ندارد.
پرویز سروری  اظهار کرد: در مسیر انتخابات مجلس نهم درگیر انتخاباتی پرحجم و پرچالش بودیم و از طرفی جهت‌گیری دشمن در جهت تضعیف بنیه اقتصادی کشور و اقدامات مذبوحانه‌اش تحت عنوان تحریم و تهدید و موضوعات مختلف موجب شد که رهبر معظم انقلاب خط تلاش جدیدی تحت عنوان اقتصاد مقاومتی را پیش‌بینی کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در اوایل سال آینده و اهمیت این انتخابات، تصریح کرد: اگر جامعه بخواهد از هم‌اکنون و بصورت زودهنگام به انتخابات ورود پیدا کند، التهابات سیاسی ایجاد خواهد شد و نتیجه این می‌شود که ما از جهت‌گیری‌هایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، یعنی تمرکز بر اقتصاد و تولید داخلی،‌ غافل می‌شویم.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه "متاسفانه تاکنون شاهد بودیم که به موضوع تولید داخلی توجه جدی نشده است"، اظهار کرد: چنین روندی نشان دهنده این است که ما بحث انتخابات را زود کلید زده‌ایم و خصوصا نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده خیلی زود وارد فضای انتخابات شده‌اند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش رهبر معظم انقلاب در این مسیر است که موضوع انتخابات در زمان خودش پیگیری شود. از سوی دیگر قانون انتخابات نیز زمان مشخصی را برای فعالیت‌های انتخاباتی در نظر گرفته است و مشخص است که در بهمن و اسفند، جامعه وارد یک درگیری انتخابی می‌شود و باید مسئولان، احزاب، نخبگان و کسانی که دستی بر آتش مسائل سیاسی دارند تلاش کنند و مانع ورود زودهنگام به انتخابات شوند.

وی با تاکید بر اینکه "لازم است تمهیدات و اقدامات لازم در جهت بسترسازی و مشارکت حداکثری در انتخابات آینده فراهم شود"، گفت: عقل سیاسی دلالت بر این دارد که انجام فعالیت‌های انتخاباتی از هم‌اکنون، زودهنگام است.

سروری در ادامه، درباره مشخصات و ویژگی‌هایی که رییس‌جمهور آینده کشور باید داشته باشد اظهار کرد: ‌ما باید افرادی را انتخاب کنیم که امتحانشان را در عرصه‌های مختلف انقلاب پس داده‌اند و ظرفیت‌های اجرایی خود را به منصه ظهور رسانده باشند.

قائم مقام دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: لازم است تا این افراد سعه صدر خود را در رابطه با مسائل مختلف نشان داده باشند و ادبیاتشان متناسب با ادبیات اسلام و انقلاب باشد. همچنین، افرادی که منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند و شجاعت بیان ادبیات انقلاب اسلامی را در داخل و خارج دارا باشند، برای در دست گرفتن چنین سمتی صلاحیت دارند.

وی با بیان اینکه "کسانی که بتوانند دقیقا مُر سیاست‌های رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنند، برای سمتی همچون ریاست جمهوری دارای صلاحیت هستند"، افزود: این شخص باید در جهت تقویت رویکردهای موثر رهبری گام بردارد و ولایت‌مداری را نه فقط در گفتار بلکه در عمل مدنظر قرار دهد. همچنین باید فردی را انتخاب کنیم که مدیر و مدبر باشد و از همه مهم‌تر لازم است تا رییس‌جمهور این دوره به برنامه‌محوری اهمیت دهد و بتواند چشم‌انداز روشنی در تمام عرصه‌ها ترسیم کند.

سروری خاطرنشان کرد: برنامه و تیم‌محوری می‌تواند مشکلات و نواقصی را که هم‌اکنون وجود دارد برطرف کند و ما در این دوره نباید اجازه دهیم افرادی در مسند ریاست‌جمهوری بنشینند که کارنامه روشنی از گذشته ندارند.
کد مطلب: 11603
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *