۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۰

شروع چهارمین کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر

چهارمین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
چهارمین کنفرانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران امروز و فردا در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، امضای قرارداد ساخت پنل خورشیدی با یک شرکت خارجی، ارایه برنامه‌های جدید توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور، ارایه راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و گسترش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نقش این صنعت در کاهش آلودگی هوا از جمله برنامه‌ها و محورهای برگزای این همایش اعلام شده است.
افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس با اشاره به اینکه ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز ۸۴۰ مگاوات گذشته است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ظرفیت انرژی‌های پاک کشور تا پایان امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.
همایون حائری افزود: وزارت نیرو در تلاش است تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را به 4000 مگاوات برساند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه ایران از ظرفیت‌های مناسبی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار است، گفت: در حال حاضر ۶۰ هزار مگاوات پتانسیل انرژی بادی در کشور شناسایی شده است.
وی با اشاره به شناسایی پتانسیل ۱۵۰ هزار مگاواتی انرژی آفتاب برای ایجاد مزارع انرژی خورشیدی، افزود: در پیک مصرف تابستان امسال، نیروگاه‌های تجدیدپذیر با تولید ۵۰۰ مگاواتی خود کمک موثری به شبکه برق سراسری کشور کرده‌اند.
کد مطلب: 116412
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *