۰
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹

ادامه اعتراضات در لبنان

بعد از گذشت شش روز از اعتراضات لبنان همچنان آمد و شدها و حرکت خودروها در سراسر این کشور با مشکلاتی روبه‌رو است و راه‌ها مسدود هستند.
بعد از گذشت شش روز از اعتراضات لبنان همچنان آمد و شدها و حرکت خودروها در سراسر این کشور با مشکلاتی روبه‌رو است و راه‌ها مسدود هستند ،به رغم اینکه نیروهای امنیتی امروز، سه‌شنبه درصدد باز کردن اکثر مسیرهای مسدود شده برآمدند اما تظاهرکنندگان بار دیگر مسیرهای مناطق مختلف را بستند.
به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، تظاهرکنندگان امروز در ششمین روز اعتراضات خود مسیرهای مختلف در مناطقی از لبنان را بعد از اینکه نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی باز کرده‌ بودند، مجددا بستند.

راهنمایی و رانندگی لبنان نیز اظهار کرد، اکثر مسیرهای اصلی در کشور که شمال بیروت، جبل لبنان، البقاع و جنوب را به هم مرتبط می‌سازد به طور جزئی بسته هستند. در حالی که نیروهای امنیتی در صدد باز کردن راه‌ها و مسیرها در بیروت برآمدند و در حال مذاکره با معترضان هستند.

همزمان با مسدود بودن مسیرهای ارتباطی در لبنان اکثر مدارس در جبل لبنان،‌ البقاع، جنوب و شمال بسته هستند. همچنین دانشگاه لبنان و برخی دانشگاه‌های خصوصی نیز تعطیلند.

هر چند میادین اصلی تحصن‌ها در بیروت یعنی ریاض الصلح و میدان الشهدا در ساعات اولیه صبح امروز خلوت بودند و فقط برخی چادرها از سوی معترضان برپا شده بود اما معترضان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا به ادامه اعتراضات تاکید کنند. امروز فراخوانی نیز برای اعتصاب سراسری داده شده است. در شمال و جنوب کشور معترضان فعال‌تر شده و مسیرها را بسته‌اند.

این به رغم تصویب بسته ۲۴ بندی اصلاحات سعد حریری، نخست وزیر لبنان است که در جهت پاسخگویی به خواسته‌های مخالفان ارائه کرد.
کد مطلب: 116916
برچسب ها: اعتراضات لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *