۰
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۵
پانتا:

به مخالفان سوری موشک نداده ایم

در حالی که روسیه تاکید دارد آمریکا موشک‌های زمین به هوای را در اختیار مخالفان سوری قرار داد اما وزیر دفاع آمریکا این موضوع را رد کرد.
به نقل از خبرگزاری «رویترز»، «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه گفت وی هیچ اطلاعی در این باره که آمرکیا موشک‌های زمین به هوای استینگر را در اختیار مخالفان سوری قرار داده، ندارد.
ژنرال "نیکولای ماکاروف" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که گروه‌های مسلح مخالف در سوریه به سامانه‌های موشکی زمین به هوای کشورهای خارجی، از جمله انواع آمریکایی آن مجهز هستند.
به گفته ژنرال ماکاروف، گروه‌های مخالف سوری که علیه نیروهای دولتی مبارزه مسلحانه می‌کنند، بویژه دارای سامانه‌های موشکی «استینگر» آمریکایی هستند.
پانتا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره در اختیار قرار داده شدن موشک‌های استینگر به مخالفان سوری گفت: من نمی‌دونم که گزارش‌ها چه هستند و من در این باره که ما این چنین موشک‌هایی را در آن منطقه تامین کرده‌ام اطلاعی ندارم.
از سوی دیگر، یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفت آمریکا قادر نیست تایید کند که مخالفان به موشک‌های استینگر دست یافته‌اند.
موشک‌های استنیگر قادر به هدف قرار دادن جنگنده‌ها و بالگردها است.
در حالی که آمریکا و کشورهای غربی مدعی هستند که به مخالفان سوری تسلیحات نمی‌دهند، اما دست یابی آنها به سلاح‌های پیشرفته غربی به سوال بی پاسخ تبدیل شده است.
کد مطلب: 11787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *