۰
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۴
کواکبیان پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم:

هرچه مشارکت گسترده‌تر باشد تحریم‌ها زودتر از بین خواهد رفت

همه چیز به مردم بستگی دارد اگر مشارکت بالای 50 درصدی داشته باشیم اکثریت اصلاح‌طلبان پیروز خواهند شد
کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم/عکس:مردم سالاری آنلاین
کواکبیان پس از ثبت نام در انتخابات مجلس یازدهم/عکس:مردم سالاری آنلاین
مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور در وزارت کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد.
کواکبیان هنگام ثبت نام در انتخابات درباره پیش‌بینی خود از انتخابات مجلس یازدهم گفت: همه چیز به مردم بستگی دارد، حتما حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای پیروزی اصلاح طلبان را به دنبال خواهد داشت. تجربه انتخابات گذشته هم همین حرف من را تایید می‌کند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری درباره خطر نفوذ طیف رادیکال به مجلس آینده، گفت: همه چیز به مردم بستگی دارد. مردم اگر اعتماد کنند و پای صندوق‌ها بیایند اکثریت مجلس به اصلاح طلبان خواهد رسید.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جدی شدن انصراف عارف از کاندیداتوری، گفت: من هم شنیده ام که می‌خواهند بیانیه انصراف بدهند. جلسه صبح امروز فراکسیون من نبودم، آقای صادقی و مطهری هم که پرسیدم نبودند.
کواکبیان در پاسخ به این سوال که در صورت انصراف عارف، چه کسی شانس سرلیستی دارد، گفت: این سوال هنوز زود است. آیا من، باید بگویم خودم هستم؟ هنوز خیلی زمان باقیمانده است و باید بررسی شود.
این نماینده اصلاح طلب مجلس دهم، با اشاره به شعار «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا»، اظهار داشت: من این شعار را داخلی نمی‌دانم و معتقدم کسانی که این شعار را می‌دهند از جاهای دیگر خط می‌گیرند. کواکبیان درباره پیش بینی اش از میزان مشارکت مردم، گفت: انشالله مشارکت بالای 50 درصد باشد.
وی درخصوص انصراف لاریجانی از حضور در انتخابات و رقابت جدی بر سر کرسی ریاست بعدی مجلس، گفت: همین الان هم که ایشان رئیس مجلس هستند من با ایشان کل کل دارم. اما در کل ما رئیس برای مجلس کم نداریم بحث این است که مردم پای صندوق‌ها بیایند.
کواکبیان پس از ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات حتما لیستی را برای انتخابات ارائه می‌دهد، ولی باید ابتدا ببینیم چه کسانی ثبت‌نام می‌کنند چرا که چند نفر از نمایندگان فعلی اصلاح‌طلب از تهران شرکت نمی‌کنند و در کل کشور هم از مجموع ۱۲۰ نفر اعضای فراکسیون امید، حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر در انتخابات شرکت نمی‌کنند. البته حدود 80 نفر از اعضای حزب مردم سالاری در سراسر کشور داوطلب خواهیم داشت.
وی ادامه داد: اگر اکثریت مجلس در اختیار ما باشد، هر وعده‌ای دهیم باید حتما پای آن باشیم اما در مجلس دهم، اکثریت فراکسیونی داشتیم اما اکثریت مجلس را نداشتیم و کافی بود که آقای لاریجانی اشاره‌ای به مستقلین کند تا به سمت اصولگرایان بروند و آنان اکثریت مجلس می‌شدند و ما هیچ‌وقت اکثریت مجلس نبودیم.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: بنده امیدوارم که مردم مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند و معتقدم اگر مثل قبل مشارکت داشته باشیم، هیچ نگرانی برای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات نخواهیم داشت.
کواکبیان تأکید کرد: داوطلبان انتخابات مجلس بهتر است پیش از آنکه به فکر کرسی خود باشند، به فکر منافع ملی باشند، چرا که هر چه مشارکت بیشتر باشد، تحریم‌ها زودتر از بین می‌رود. رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اشاره به حضور 30 حزب اصلاح‌طلب در این شورا گفت: حتما این 30 حزب باهم لیست انتخاباتی خواهند داشت.
کواکبیان با اشاره به فرصت باقیمانده مجلس دهم از پیگیری کمیته حقیقت‌یاب برای حوادث پس از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین و ضرورت استیضاح وزیر کشور و طرح ساماندهی تجمعات اعتراض آمیز مردم و موضوع بودجه 99 سخن گفت و همچنین با اشاره به اینکه رفاه اقتصادی و معیشت زندگی مردم، اولویت اول مجلس یازدهم خواهد بود برضرورت احیای موضوع در راس امور بودن مجلس نیز تاکید کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه ما حدود 6 ماه برای اصلاح قانون انتخابات مجلس کار کردیم اما شورای نگهبان آن را رد کرد اظهار داشت: علاوه بر فراکسیون اصلاح‌طلبان مجلس، اعضای این فراکسیون نیز هرکدام جداگانه می‌توانند از طرح‌ها و پیگیری‌های مشکلات مردم، تذکرات، تحقیق و تفحص‌ها، سوالات از وزرا و امثال آن گزارش دهند. مردم باید بدانند که ما حتی طرح عفو عمومی را در مجلس مطرح کردیم که با چند رای اندک نتوانستیم آن را به تصویب برسانیم کما اینکه از املاک نجومی مربوط به آقای قالیباف به دلیل برخی دخالت‌های هیات رئیسه آن هم به تصویب نرسید.





 
کد مطلب: 119557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *