۰
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۸
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در اردوی دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در همدان:

موانع کاهش حضور مردم در انتخابات باید رفع شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اینکه مشارکت بالا در انتخابات نشان داده که می‌تواند مشکلات را برطرف کند گفت: اگر مشارکت کاهش یابد، نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود، بلکه مسائل و موانع بین‌المللی بیشتر می‌شود.
موانع کاهش حضور مردم در انتخابات باید رفع شود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اینکه مشارکت بالا در انتخابات نشان داده که می‌تواند مشکلات را برطرف کند گفت: اگر مشارکت کاهش یابد، نه تنها مشکلات برطرف نمی‌شود، بلکه مسائل و موانع بین‌المللی بیشتر می‌شود.
به گزارش خبرنگار «مردم‌سالاری آنلاین» از همدان، مصطفی کواکبیان در دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیبه دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در همدان با بیان اینکه آرایش انتخاباتی برای مجلس شورای اسلامی متشکل از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است که هر کدام خودشان چند بخش دارند، صندوق‌های رأی را بهترین مرجع و مرکز تشخیص رأی و نظر مردم عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه صندوق‌های رأی یعنی بکارگیری خرد جمعی که قطعا مانع از دیکتاتوری می‌شوند و به همین دلیل هیچ گاه موافق تحریم انتخابات نیستیم افزود: معتقدیم باید برای حضور پرشور مردم در انتخابات آنها را ترغیب و تشویق کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی در داخل حاکمیت خود را طرفدار نظام نشان می‌دهند اما اقدام آنان ایجاد یاس برای مردم است یعنی این افراد در عمل آب به آسیاب دشمن می‌ریزند گفت: کار این افراد ایجاد ناامیدی در کشور است.
وی با بیان اینکه چند ماه تا انتخابات مجلس مانده و باید در این مدت موانع انتخابات پرشور را رفع کنیم افزود: مردم با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجهند، از طرف دیگر مشخص نیست دولت قادر باشد به دلیل وجود تحریم‌ها از عهده هزینه‌ها و پرداخت‌ها برآید.
کواکبیان با بیان اینکه تجربه ثابت کرده مشارکت بالا در انتخابات مشکلات را برطرف می‌‌کند ولی مشارکت پایین نه تنها مشکلات را برطرف نمی‌‌کند، بلکه موانع بین‌المللی را بیشتر خواهد کرد، خواستار توجه به این مهم شد لذا هم مجریان و هم ناظران انتخابات باید به این نکته توجه کنند.
وی با بیان اینکه هنوز در داخل برجام مانده‌ایم و خارج نشده‌ایم اضافه کرد: تا زمانی که شورای عالی امنیت ملی، دولت و مجلس به اجماع نرسند، تصمیمی برای خروج گرفته نمی‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما بعد از نقض عهد طرف غربی تعهدات برجامی خود را کاهش دادیم تصریح کرد: میزان و سطح غنی‌سازی اورانیوم افزایش یافته و اگر اروپا اقدام جدی‌تری نداشته باشد، قدم‌های بعد را هم برمی‌داریم.
وی با بیان اینکه درباره برجام نظر احساساتی نداریم و اظهارات و دیدگاه‌های ما بر مبنای حفظ منافع ملی است تأکید کرد: بر این اساس هم تصمیم‌ می‌گیریم.
کواکبیان با اشاره به اینکه از حمایت روحانی پشیمان نیستیم، اما به عملکرد او نیز انتقاد داریم چون وکیل‌الدوله نیستیم گفت: قبل از حوادث دی ماه 96 در نطق مجلس بدون ملاحظه‌کاری به رئیس جمهور گفتیم که چاره‌اندیشی کند در غیر این صورت ما اصلاح‌طلبان به خاطر حمایت خود از شما زیر سوال می‌رویم.
وی با بیان اینکه بنده به شخصه موافق شفافیت آرا در مجلس هستم گفت: همیشه هم از این موضوع حمایت کردم اما رأی نیاورد، البته مخالفان با این اصل هم در گروه اصلاح‌طلبان هستند و هم در طیف اصولگرایان.
نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه FATF ربطی به اروپاییان ندارد ادامه داد: این یک اقدام مالی ویژه برای سیستم بانکی در همه کشورهایی است که می‌خواهند مراوده مالی داشته باشند.
وی با بیان اینکه به جز چند کشور همه کشورها این معاهده را پذیرفتند گفت: دولت احمدی‌نژاد بسیاری از الزامات FATF را پذیرفته و شورای نگهبان نیز تصویب کرده بود، امروز هم FATF خواستار تصویب چهار موضوع توسط مجلس شده که به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته و هنوز هم رد نشده است.
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه عدم تصویب FATF نوعی خود تحریمی است و با این اتفاق مشکلات بانکی خود را افزایش خواهیم داد گفت: از چهار موضوع FATF دو مورد آن را شورای نگهبان هم تصویب کرده است و فقط دو مورد دیگر باقیمانده در مجمع تشخیص مصلحت که امیدواریم هرچه زودتر تصویب شود.
وی تأکید کرد: البته عده‌ای به دروغ می‌گویند چون موضوع تحویل سردار سلیمانی با موضوع حزب‌الله و حماس در FATF مطرح می‌شود ما نمی‌پذیریم؛ این افرداد بدانند معنی تروریست را آنها برای ما تعریف نمی‌کنند بلکه شورای عالی امنیت ملی ما تعریف می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه معیارهای انقلابی بودن و نبودن را باید مشخص کنیم خاطرنشان کرد: هر نماینده‌ای که آپارتمان گرفته و به واسطه آن امضایش را پس گرفته باید نامش اعلام شود، من می‌خواهم اسامی افراد را اعلام کنند تا متخلفان معرفی شوند و اسم تمام نمایندگان خراب نشود.
وی درخصوص اجرای سند 2030 در کشور هم بیان کرد:‌ سند 2030 در کجای کشور اجرا شده است؟ هرکس سندی از اجرا دارد، ارائه کند مگر وزیر آموزش و پرورش سابق هم الان معاون دانشگاه آزاد شده است!؟
کواکبیان در پاسخ به سوالی در مورد استیضاح رئیس جمهور با بیان اینکه از اول مخالف استیضاح بودم افزود: اما چرا باید فقط بین امثال سعید جلیلی و لاریجانی قرار بگیریم مگر در کشور ما فقط همین افراد هستند؟ اگر دلواپسان داخلی بگذارند و در داخل کشور اجماع صورت گیرد، قیمت دلار باز هم کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه وقتی به سفارتخانه حمله می‌کنند و برجام را در مجلس به آتش کشیدند و طرح سه فوریتی برای توتال مطرح می‌کنند چطور انتظار دارند، قیمت دلار کاهش یابد؟ ادامه داد: دولت نمی‌تواند قیمت دلار را پایین‌تر بیاورد، اگر می‌توانست حتماً این کار را انجام می‌داد و این همه مشکل را تحمل نمی‌کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه البته ما منکر ناکارآمدی و ضعف‌ دولت نیستیم گفت: هرچند نمی‌توان ادعا کرد دولت تعمدی قیمت دلار را افزایش داده است؛ در ضمن اگر باز هم در شرایط سال 96 قرار بگیریم دوباره از روحانی حمایت می‌کردیم.
وی درخصوص جوانگرایی در بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به اینکه این بیانیه تنها مختص دولت نیست و جوانگرایی در سایر بخش‌های کشور همچون امامان جمعه، اعضای دولت، مجلس، مجمع تشخیص، خبرگان و شورای نگهبان نیز باید مد نظر باشد گفت: مجلس قانون منع بکارگیری بازنشستگان را تصویب کرد.
کواکبیان در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تابع حزب هستم و طبق شرایط در این رویداد بزرگ ورود می‌کنم افزود: افتخار می‌کنم که برند اصلاح‌طلبی دارم.
 
کد مطلب: 111512
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *