۰
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۵

وزیر علوم:جوانان دانشمند راه نجات جامعه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دو سال اخیر که محدودیت‌های شدیدی توسط کشورهای صاحب فناوری به کشور اعمال شده تک تک گره‌ها توسط جوانان توسط شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و استارتاپها باز می شود و مشکلات به سمت برطرف شدن است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دو سال اخیر که محدودیت‌های شدیدی توسط کشورهای صاحب فناوری به کشور اعمال شده تک تک گره‌ها توسط جوانان توسط شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان و استارتاپها باز می شود و مشکلات به سمت برطرف شدن است.
به گزارش ایرنا منصور غلامی روز یکشنبه در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی اظهار داشت: کشوری که مبتنی بر  توانایی جوانان است موفقیت روزافزون خواهد داشت و چاره‌ای نداریم مسیر سخت را با قدرت طی کنیم و کار را به جوانان دانشمند بسپاریم و حمایت‌ها در حوزه علم و فناوری باید درست، به موقع و تاثیرگذار باشد.

وزیر علوم افزود: توجه به خلاقیت‌های جوانان، ارزش‌گذاری و حمایت و هدایت آنها توجه به سرمایه انسانی در کشور است.

وی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی تصریح کرد: آنچه در جشنواره جوان خوارزمی اتفاق افتاده تنها بخش محدودی از توانایی جوانان است، ما در کشور تعداد جوانان زیادی که صاحب هوش و توانمندی علمی فراوان هستند را داریم و امکان توجه به تک تک آنها وجود ندارد اما حتما در مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش، مدیران و معلمان به این ظرفیت‌ها اشراف دارند و تلاش بر این است که به عرضه این توانمندی‌ها کمک کنند.

غلامی عنوان کرد: سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه هر ملت است و این سرمایه انسانی آموزش‌دیده و دانشمند می‌تواند سرمایه بسیار پایداری باشد، در آینده پر چالش که توانمندی‌های علمی موجب بروز و ظهور ملت‌ها در عرصه جهانی هستند جوانان ما خواهند درخشید و این موضوع مارا متعهد می‌کند که توجه زیادی به این موضوع داشته باشیم.

وزیر علوم عنوان کرد: جشنواره جوان یادآوری می‌کند در کنار آموزش به تقویت استعدادهای عملی و نکته‌سنجی و  به توسعه فناوری‌ها توجه کنیم و زمینه را برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها گسترش دهیم.

وی ادامه داد: در دنیای مبتنی بر علم و فناوری سرعت تحولات بالا است و سرمایه‌های انسانی در مناطق مختلف مبنا و عامل اصلی تحولات هستند.

غلامی عنوان کرد: کشور ما بر اساس آموزه‌ها با تمام سختی‌ها پرچم‌دار علم و دانش در کشورهای در حال توسعه است و در بسیاری از زمینه‌ها دوش به دوش کشورهای پیشرفته حرکت می‌کند و دستاوردهای علم و دانش ما نشان می‌دهد این کشور توان حضور در فضای بین‌المللی را دارد.

وزیر علوم گفت: تبدیل دانش به ثروت، یکی از انتظارات از جامعه علمی ماست، در بسیاری از موقعیت‌ها نقد می‌شود که چه میزان از یافته‌ها کاربردی شده و در ارتقای جایگاه زندگی مردم اثر گذاشته است بنابراین رویکردها نشان می‌دهد حرکت جدی در این عرصه اتفاق افتاده است و وجود بیش از ۱۹۷ مرکز رشد در دانشگاه‌ها و در حوزه وزارت علوم، فرصت را فراهم آورده که صاحبان ایده در عملیاتی کردن دانش و تبدیل ایده به روش‌های کاربردی توانمند شوند.

وی یادآور شد: حدود ۱۵ سال است که اقتصاد دانش‌بنیانی آغاز شده است و دستاوردهای جوانان و گروه‌های نخبه علمی در نوع خود در دنیا اول است.

جشنواره جوان خوارزمی؛ ویژه محققان زیر ۳۰ سال در رشته‌های غیر علوم انسانی همه ساله به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌شود.

رقابت‌های بیست و یکمین دوره رویداد علمی در شانزده گروه تخصصی شامل فناوری‌های شیمیایی مکانیک، برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، عمران، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو و زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری نانو، هوافضا، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مکاترونیک و همچنین در پنج محور پژوهشی و فناوری شامل طرح‌ها و پژوهش‌های بنیادی، طرح‌ها و پژوهش‌های کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری به جشنواره جوان خوارزمی برگزار شد.
کد مطلب: 120098
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *