۰
شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۵

تخریب آثار تاریخی اسلامی در عربستان

 شیعه نیوز نوشت:
با وجود نابود شدن ۹۵ درصد آثار تاریخی اسلامی در سرزمین عربستان، مسئولان حاکم بر این کشور، تصمیم دارند مهمترین آثار باقیمانده را با بهانه‌هایی مانند طرح‌های نوسازی و توسعه، محو کنند.
به گزارش شبکه العالم، عربستان سعودی قصد دارد پس از پایان موسم حج امسال، مطالعات برای طرح توسعه مسجد نبوی در مدینه را به بهانه ساختن بزرگترین ساختمان دنیا و مسجدی با گنجایش ۱.۶ میلیون نمازگزار آغاز کند؛ طرحی که به شدت با اعتراض مدافعان آثار تاریخی اسلامی و فعالان مواجه شده، چرا که این طرح آثار بسیار مهمی را محو خواهد کرد.
این طرح از جهت غربی مسجد نبوی آغاز می شود، یعنی درست همانجایی که پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه واله وسلم) به خاک سپرده شده است. در این طرح هیچ تصمیمی برای صیانت از آثار تاریخی باقیمانده گرفته نشده است.
پیش از این نیز آثار اسلامی بسیاری در شهر مکه به بهانه ساخت هتل های مجلل، برج های مسکونی، و مراکز خرید و تجاری تخریب شده است.
در همین راستا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از گزارش مرکز مطالعات خلیج فارس در واشنگتن تأکید کرد، طی ۲۰ سال اخیر ۹۵ درصد آثار اسلامی در مکه و مدینه که تاریخ آنها به هزار سال قبل می رسید، تخریب شده است.
ایندیپندنت خاطرنشان کرد، در این گزارش تأکید شده که سفارت سعودی در لندن و وزارت امورخارجه سعودی هیچ پاسخی به سئوالهای مطرح شده در این خصوص نداده اند.
کد مطلب: 12020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *