۰
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸

تولید بوئینگ ۷۳۷ متوقف شد

بوئینگ اعلام کرده است که تولید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را تحت تاثیر مشکلات نرم افزاری و ایمنی به طور موقت متوقف کرده است.
بوئینگ اعلام کرده است که تولید هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس را تحت تاثیر مشکلات نرم افزاری و ایمنی به طور موقت متوقف کرده است.
به گزارش ایسنا، بعد از انکه دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر موسسات مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.
با اینکه در این مدت این هواپیما در فرودگاههای تمامی کشورهای جهان زمین‌گیر شده بود، ولی با این حال تولید بوئینگ ۷۳۷ مکس متوقف نشده بود تا اینکه به تازگی این شرکت هواپیماسازی آمریکایی اعلام کرد که به طور موقت تولید این جت را در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی متوقف خواهد کرد.
بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی بر این باورند که تولید این مدل از هواپیما در صورتی که زمین‌گیر شدن آن تداوم پیدا کند، صرفه اقتصادی نخواهد داشت و احتمالا کمتر ایرلاینی حاضر به سفارش و خریداری آن خواهد شد چراکه اعتماد مسافران و شرکت های مسافرتی و هواپیمایی نسبت به این جت غول پیکر از بین رفته است.
به نظر می‌رسد بعد از آنکه بسیاری از نهادهای ناظر در ایالات متحده آمریکا عنوان کردند که مجوز پرواز و بازگشت بوئینگ ۷۳۷ مکس به خطوط هوایی به این زودی صادر نخواهد شد، این شرکت تصمیم گرفت که تولید آن را موقتا متوقف اعلام کند تا بیشتر از این با زیان‌آوری مواجه نشود.
بوئینگ یکی از بزرگترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می رود و با طراحی ، توسعه و فروش هواپیماهای بوئینگ در مدل و اندازه‌های مختلف ، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می کند. 
کد مطلب: 120254
برچسب ها: بوئینگ هواپیمایی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *