۰
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹

۹۰ پروژه آب و برق در کشور افتتاح شد

وزیر نیرو گفت: در سه ماه گذشته و در قالب پویش ملی الف - ب ایران ۹۰ پروژه صنعت آب و برق در کشور به بهره‌برداری رسیده است.
وزیر نیرو گفت: در سه ماه گذشته و در قالب پویش ملی الف - ب ایران ۹۰ پروژه صنعت آب و برق در کشور به بهره‌برداری رسیده است.
رضا اردکانیان در مراسم افتتاح پروژه‌های آب و برق که به صورت ویدیو کنفرانس در سالن شرکت توزیع برق استان اردبیل انجام شد، اظهار کرد: این پروژه‌ها در ۱۸ استان کشور و با سرمایه‌گذاری 7 هزار و 92 میلیارد تومان افتتاح شده است.
وی خاطرنشان کرد: در یازدهمین هفته از افتتاح پروژه‌های صنعت آب و برق امروز سد احمدبیگلو در مشگین‌شهر، بفراجرد در خلخال و تازه کند در گرمی به همراه خط دوم انتقال فاضلاب شهر اردبیل و پروژه‌های حوزه برق افتتاح شدند.
وزیر نیرو بیان کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه‌ها ۴۱۲ میلیارد تومان از محل منابع ملی و همچنین صندوق ملی هزینه شده است.
اردکانیان گفت: در این استان برای طرح‌های مختلف صنعت اب و برق ۱۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آنها در سال اینده به بهره‌برداری می‌رسند.
وی افزود: با همکاری بانک‌های کشاورزی، سپه و تعاون عملیات احداث شبکه و پایاب سد گیوی با ۲۲۰ میلیارد تومان و سد سبلان ۶۰ میلیارد تومان عملیاتی خواهد شد.
اردکانیان به مشکل آب شرب اردبیل اشاره و تصریح کرد: در کنار تامین کسری اعتبار از چندین منبع انتقال آب به اردبیل در حال مطالعه است که سال اینده عملیات اجرایی طرح منتخب شروع خواهد شد.
وزیر نیرو همچنین از بازنگری در حقابه استان از ارس و قزل اوزن و افزایش سهم ساکنان این استان خبر داد و گفت: اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور با ۵ مگاوات سال آینده به مجموع کلکسیون نیروگاه‌های کشور افزوده خواهد شد.
به گزارش ایسنا، اردکانیان در پایان بیان کرد: در حوزه برق‌رسانی شاهد نیرو رسانی به ۱۷ روستای زیر ۱۰ خانوار، اتصال رینگ ۶۳ کیلوولت اردبیل به پست ۲۳۰ کیلوولت ارتا و همچنین خلخال هستیم.
کد مطلب: 121227
برچسب ها: وزیر نیرو اردبیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *