۰
جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۷

نکند درمدیریت ارتباطی دشمن نفوذ کرده است؟

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه معنای عدل و آزادی بشر این است که همه در بهره‌برداری از شبکه اجتماعی به عنوان خدمات ارتباطی که در اختیار مردم دنیا قرار گرفته مساوی باشند، گفت: اگر بنا شد در موردی جلوی کسی را گرفته و فردی را محدود کنند این بر خلاف عدل و آزادی است. 
نکند درمدیریت ارتباطی دشمن نفوذ کرده است؟
امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه معنای عدل و آزادی بشر این است که همه در بهره‌برداری از شبکه اجتماعی به عنوان خدمات ارتباطی که در اختیار مردم دنیا قرار گرفته مساوی باشند، گفت: اگر بنا شد در موردی جلوی کسی را گرفته و فردی را محدود کنند این بر خلاف عدل و آزادی است. 
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به برگزاری نماز جمعه هفته گذشته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اصل این نماز جمعه و اقبال مردم بیشتر به یک معجزه شباهت داشت و چشم دشمنان را کور کرد. پس از مسائلی که ما در سانحه هوایی داشتیم و بعضی حرکت‌های مذبوحانه دشمنان خدا در اطراف مملکت برگزاری این نماز جمعه باعث کوری چشم استکبار و دشمنان اسلام در سراسر کره زمین شد.
وی با اشاره به سه نکته کلیدی که مقام معظم رهبری در سخنان خود در نماز جمعه هفته گذشته تهران بیان کردند، ادامه داد: این سه نکته نیازمند تحلیل است و باید در موقعیت‌های مختلف مورد تحلیل قرار گیرد و ابعاد این سه نکته مشخص و مولفه‌های آن بیان شود.
علم‌الهدی تصریح کرد: نکته اول اینکه مقام معظم رهبری توصیه کردند که کشور باید قوی شود. نکته دوم ایشان اعلام کردند که سپاه قدس رزمندگان بدون مرزند و هر کجا جریان مقدس یا مظلومی وجود داشته باشد، سپاه قدس در عرصه جهاد و مبارزه حضور خواهند داشت. نکته سوم اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک شهید نبود بلکه فرمودند که یک مکتب است و مقام معظم رهبری مسئله و راهبردی تحت عنوان مکتب سلیمانی بیان کردند که باید ابعاد و مولفه‌های آن کاملاً تبیین شود.
وی با بیان اینکه «قوت و قدرت نظام، کشور و مردم تکیه کردن بر توان، امکانات و استعدادهای داخلی این ملت و مردم است»، خاطرنشان کرد: توان مردم کم نیست. استعدادهای فرهیخته پر فراز در مردم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و فناوری و علم کم نیست و توان بالاست. کشور باید قوی شود، چراکه ما در همه چیز به بیرون محتاج نباشیم که دشمنان بر مبنای نیاز ما، نقطه ضعف پیدا کنند و بر ما فشار بیاورد و ما را در عرصه موضع‌گیری خود در پایمردی نسبت به انقلاب پای ما را بلرزاند. بر این اساس ما باید قوی باشیم و همه چیز مال خودمان باشد و در همه چیز بر خودمان تکیه داشته باشیم. 
امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه در برابر این راهبرد و اعلام مقام معظم رهبری برخی از عزیزان مسئول اظهار کنند که ما بدون نگاه به دنیا و با نگاه به داخل نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم، درست نیست. نگاه به کدام دنیا؟ دنیایی که شما در هر چیز به او وابسته‌اید از همان نقطه بدترین ضربه‌ها و سخت‌ترین فشارهای هلاک‌کننده را به شما وارد می‌کند؛ نگاه به این دنیا؟
وی افزود: یک جریان شبکه اجتماعی که به عنوان خدمات ارتباطی در اختیار مردم دنیا قرار می‌گیرد، معنای عدل و آزادی بشری این است که همه مردم در بهره‌برداری از این شبکه اجتماعی در خدمات ارتباطی مساوی باشند و همه بتوانند از آن بهره‌برداری کنند. اگر بنا شد در یک موردی جلوی کسی را گرفتند و یک فردی را محدود کردند بر خلاف عدل و آزادی است. 
علم‌الهدی ادامه داد: فضای مجازی در یک شبکه اجتماعی، فضای حقیقی در عرصه‌های حقیقی در عرصه حرف‌زدن، ابراز نظر کردن و سخن ‌گفتن همه مردم دنیاست. چگونه است که اگر در فضای داخلی یک کشور و یک جامعه انسان‌ها محدود شدند می‌گویید این بر خلاف آزادی بیان است، اما اگر در یک شبکه اجتماعی انسان‌ها محدود شوند، بر خلاف آزادی بیان نیست؟
وی تصریح کرد: در یک شبکه اجتماعی خارجی، صفحه‌ها را پاک کردند، هر کجا عکس و تمثال شهید حاج قاسم سلیمانی بوده حذف کردند، در هر صفحه‌ای -حتی در صفحه افرادی که انقلابی هم نیستند و گاهی مواضع غیر انقلابی هم می‌گیرند- به خاطر علاقه به حاج قاسم سلیمانی عکس این شهید را گذاشتند حذف کردند، اما آن‌جایی که عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را پاره می‌کنند، می‌گذارند. این آزادی بیان و عدل بشری است؟
امام جمعه مشهد عنوان کرد: به صرف این‌که یک شبکه اجتماعی تحت نفوذ یک قدرت استکباری است، هر کجا و هر کسی که بر خلاف مطامع و قدرت استکباری است، باید صفحه، عکس و کلام او حذف شود و بعد می‌گویند آزادی بیان.
وی با بیان اینکه «شما می‌خواهید با نگاه به دنیای ‌این چنینی کشور را اداره کنید»، خاطرنشان کرد: آیا شما می‌خواهید با نگاه به دنیای ظلم، تجاوز، جنایت، جریمه، آدم‌کشی، دزدی، سرقت، چپاول و لاابالی‌گری کشور را اداره کنید؟ حتماً به دلیل اینکه نگاه به دنیا دارید و نگاه به داخل ندارید، لذا به فکر ایجاد یک شبکه اجتماعیِ قویِ سریعِ اطلاع‌رسانیِ داخل کشور برنمی‌آیید. همچنین اگر بعضی‌ها بخواهند یک شبکه اجتماعی داخلی راه بیندازند، آن‌ها را یاری نمی‌کنید و به آن‌ها پهنای باند نمی‌دهید، چراکه نگاهتان به دنیاست و نگاهتان به داخل نیست. آیا این اقدام درست است و با فرمایشان مقام معظم رهبری سازگار است؟
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: آیا در این مملکتی که استعداد توانمند در عرصه‌های مختلف فناوری الکترونیک داریم که موشک نقطه‌زن به وجود آورده، نمی‌توانیم یک شبکه اجتماعی داخلی ایجاد کنیم که مردم ما به شبکه‌های اجتماعی خارجی که تحت نفوذ امریکا و اسرائیل است محتاج نباشند و نیازهای خود را با استفاده از شبکه اجتماعی داخلی رفع کنند؟ 
وی تأکید کرد: ما کسی را متهم نمی‌کنیم، اما گاهی اوقات آدم شک می‌کند که نکند در عرصه مدیریت ارتباطی ما عوامل دشمن نفوذ کردند و جریان مدیریت ارتباطی ما را با دشمن همدست کردند.
علم‌الهدی با اشاره با بیان اینکه این اقدامات با فرمایشات مقام معظم رهبری که می‌گویند کشور باید قوی شود سازگار نیست، اضافه کرد: قوی شدن کشور به این معناست که باید از همه ظرفیت‌ها در قدرت‌بخشی به نظام استفاده کنیم و مردم و کشور را قوی کنیم. 
وی افزود: خوشبختانه مردم ما سرمایه‌ای دارند که مردم هیچ کشوری ندارند و آن تمسک به ولایت اهل‌البیت است. این جریانی است که در همه دل‌ها وجود دارد و همه مردم را به هم وصل می‌کند.
کد مطلب: 122579
برچسب ها: علم الهدی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *