۰
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۸

با لیست‌ها مجلس کارآمد نخواهد شد

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی دو واژه «مکتب ایرانی و اسلام رحمانی» را اختراع شده و ناقص دانست و در مورد انتخابات آتی گفت: با لیست‌ها و تَکرارها مجلس کارآمد نخواهد شد.
یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی دو واژه «مکتب ایرانی و اسلام رحمانی» را اختراع شده و ناقص دانست و در مورد انتخابات آتی گفت: با لیست‌ها و تَکرارها مجلس کارآمد نخواهد شد.
به گزارش ایسنا، سید علی ادیانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان از واژه مکتب برای شهید سلیمانی استفاده کردند. ما طی ۱۲ سال اخیر در گفتمان سیاسی خود با واژه‌ای آشنا شدیم. شخصی در یک دولت که محوریت داشت در جمهوری اسلامی ایران واژه نامانوسی به نام مکتب ایرانی خلق کرد. در جای دیگری واژه اسلام رحمانی خلق شد.
وی با بیان این‌که «قطعا ابعادی از اسلام، رحمانیت را در بر می‌گیرد»، ادامه داد: تحصیر و تحدید اسلام به اسلام رحمانی همان داستان مولوی و فیل است؛ این درکی ناقص از اسلام است.
این عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مکتب ایرانی که توسط عده‌ای اختراع شده بود بر دو قاعده یعنی ناسیونالیسم ایرانی و التقاط فکری بود. اسلام رحمانی بر دو اصل اومانیسم و لیبرالیسم بنا شده است. مکتب سلیمانی اما براساس اسلام ناب و اصیل است. این مکتب اسلام به قرائت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و شهدا است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در مورد انتخابات آتی مجلس یازدهم، اظهار کرد: اولویت‌هایی در مورد دغدغه مردم وجود دارد. اشتغال، بیکاری، اقتصاد مقاومتی، بانکداری، فقر، فساد و تبعیض و همچنین ناکارآمدی ساختار اداری و سیاسی از مسائلی است که همگان را درگیر کرده است.
ادیانی خطاب به نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم گفت: به کسانی که لباس کاندیداتوری به تن کرده‌اند می‌گویم که مسائل فوق مستلزم اصلاح آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی است. این اصلاح باید در سه حوزه اول ساختار کمیسیون‌ها، دوم ابزارهای محکم نظارتی و سوم تغییر شرایط قرار گرفتن دستور هفتگی مجلس صورت گیرد. بعضا مسائلی در سلسله دستورهای مجلس شورای اسلامی می‌آید که نه تنها اولویت ندارد، بلکه ته جدول هستند.
این عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس آینده باید نمایندگانی مقتدر، کارآمد، آشنا به ساختار کشور، شجاع و به دور از فساد و با نظرات شفاف و همچنین به دور از شعار باشد. با لیست‌ها و تَکرارها مجلس کارآمد نخواهد شد، کارآمدی مجلس شورای اسلامی به خود نمایندگان بستگی دارد.
کد مطلب: 122707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *