۰
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۲
نماینده شازند در مجلس مطرح کرد:

ابهاماتی درمورد آلودگی هوای کل کشور در فصول سرد سال

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گره زدن مشکلات اراک به صنایع شازند، آلودگی هوا در فصول سرد سال را مشکل کل کشور توصیف کرد و با طرح احتمال نقش گاز در افزایش آلایندگی گفت: باید با همراهی مراجع معتبر علمی و کارشناسی، این موضوع به طور جدی بررسی شود.
ابهاماتی درمورد آلودگی هوای کل کشور در فصول سرد سال
علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از گره زدن مشکلات اراک به صنایع شازند، آلودگی هوا در فصول سرد سال را مشکل کل کشور توصیف کرد و با طرح احتمال نقش گاز در افزایش آلایندگی گفت: باید با همراهی مراجع معتبر علمی و کارشناسی، این موضوع به طور جدی بررسی شود.
به گزارش «مردم‌سالاری آنلاین»، نماینده‌ی شازند در مجلس گفته است: این روزها برخی متولیان امور در اراک تلاش می‌کنند برخی مشکلان اراک را به صنایع شازند گره بزنند و طبیعتا از این طریق بدنبال حل مشکلات خود هستند. این حرف که صنایع شازند عامل اصلی آلایندگی اراک است اساسا حرف نادرستی است و اگر دوستان اراک‌نشین با همین دست فرمان جلو بروند در آینده عامل آلایندگی بروجرد و فیروزآباد و مشهد را هم نیروگاه شازند معرفی می‌کنند.
 عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری افزوده است: نیت آنان از مطرح کردن این مباحث هر چه باشد یک نکته را نمی‌توان نادیده گرفت که طرح موضوع بدون بررسی کارشناسی منابع و نحوه گستردگی الایندگی اراک سخنی غیرکارشناسی است. من یک سوال اساسی دارم. چرا در زمان تشدید موج سرما هوای اکثر شهرهای بزرگ و کوچک کشور به سرعت آلوده می‌شود؟ آیا همه این شهرها در مجاورت نیروگاه قرار دارند؟ خیر. عامل اصلی را باید در منابعی از سوخت که در تمام کشور توزیع می‌شود جستجو کرد. بنزین، گازوییل و گاز.
ابراهیمی افزوده است: در خصوص بنزین و گازوییل بحث زیاد شده اما چه کسی موضوع ترکیب گازهای مصرفی در فصل سرد را که به همه کشور و مناطق و شهرها ارسال می‌شود بررسی کرده است؟ همه ما احتمالا توجه کرده‌ایم که اغلب در شرایط استقرار توده هوای سرد در کشور گازی که حتی در خانه مصرف می شود با شعله کاملا آبی نمی‌سوزد. به نظر می‌رسد برای جبران افت فشار گاز اقداماتی انجام می‌شود که واجد آلایندگی باشد. لذا باید با همراهی مراجع معتبر علمی و کارشناسی این موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.
 
کد مطلب: 122903
برچسب ها: علی ابراهیمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *