۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۲

بهره برداری از فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران»

همزمان با دهه مبارک فجر فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداریی رسید.
بهره برداری از فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران»
همزمان با دهه مبارک فجر فاز نخست «گذر فرهنگی نیاوران» به بهره‌برداریی رسید.
باحضورمصطفی کاظمی مشاور شهردار‌ و مدیرکل دفتر شهردار تهران،رضاکیانیان بازیگر سینما و تلوزیون،مرتضی کاظمی مشاور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی مشاورهنری شهردار تهران و سیدعباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران فاز نخست « گذر فرهنگی نیاوران » روز پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های نیاوران در پی بازدید شهریورماه دکتر پیروز حناچی شهردار تهران از فرهنگسرای نیاوران و پیشنهاد «گذر فرهنگی نیاوران»از سوی سید عباس  سجادی،  شهردار تهران با تاکید به اهمیت بالای فرهنگسرا از جهت معماری و هم برنامه‌های مطلوب آن و با توجه به موقعیت جغرافیایی این مجموع ارزشمند و فقرنسبی فضای فرهنگی در منطقه با حضور سیدحمیدموسوی شهردار منطقه یک، ایجاداین گذر را در دستور کار شهرداری منطقه قرارداد.
مصطفی کاظمی در آیین بهره برداری گذرفرهنگی نیاوران با تأکید بر تعامل دستگاهها اضافه کرد: دولت و شهرداری با همدلی و همپوشانی میتوانند در توسعه مناسب شهری نقش مهمی داشته باشند.
مدیر کل دفتر شهردار تهران تاکید کرد: فاز دوم گذرفرهنگی نیاوران بهسازی و سنگفرش خیابان جنوبی فرهنگسرا و همسان سازی آن با معماری  زیبای این بنای ارزشمند خواهد بود.
سیدعباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران نیز در صحبت هایی با ذکر این مسئله که  در آغاز حضور شش ساله‌ام در این فرهنگسرا در کنار تلاش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا به امروز شهرداری تهران همواره یار و یاور ما بوده‌است خاطر نشان کرد: در این فرصت از لطف‌ و عنایت مدبرانه دکتر حناچی شهردار محترم تهران و پیگیری مجدانه جناب موسوی شهردار ارجمند منطقه‌یک صمیمانه سپاس گزاری می‌کنم.
رضا کیانیان بازیگر نام آشنای سینما و تلوزیون نیز در آیین بهره برداری گذرفرهنگی نیاوران نیز   گفت: فرهنگسرای نیاوران مکان خاطره انگیزی است و روخداد های مهم فرهنگی و هنری در آن برگزار می شود ازین رو از ایجاد گذر فرهنگی نیاوران در این منطقه تهران بسیار خوشحالم .
 
شایان ذکر است که فاز نخست این گذر، بهسازی و تغییر سنگفرش از بر خیابان و محوطه ورودی فرهنگسرای نیاوران تا محدوده حیاط اصلی و اصلاح زواید و حذف اضافات بر اساس اصالتهای معماری این اثر ثبت شده ملی با نظارت و نظر مشاوران مرتبط معماری با این بنا بوده ‌است. این فرهنگسرا تنها فرهنگسرای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درتهران است
کد مطلب: 123394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *