۰
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴

امضای قرارداد با ایران‌ خودرو

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد همکاری برای تامین قطعات و لجستیک با شرکت ایران خودرو خبر داد و گفت: یکی از مفاد این قرارداد ساخت و بهره‌برداری از اتوبوس ریلی برای قطارهای حومه‌ای و بین‌شهری است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد همکاری برای تامین قطعات و لجستیک با شرکت ایران خودرو خبر داد و گفت: یکی از مفاد این قرارداد ساخت و بهره‌برداری از اتوبوس ریلی برای قطارهای حومه‌ای و بین‌شهری است.

به گزارش ایسنا، سعید رسولی صبح امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۵۶ پروژه در حوزه‌های فنی و زیربنایی، خدمات ایستگاهی و علائم در شبکه ریلی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز قراردادی با شرکت ایران خودرو امضاء کردیم تا قطعاتی که در هر دو بخش ساخته می‌شود و برای بخش‌های دیگر کاربرد دارد را به صورت دو طرفه برای یکدیگر تامین کنیم، چرا که به عنوان مثال قطعه‌ای را ایران خودرو تولید می‌کند که همان قطعه ممکن است در صنعت ریلی مورد استفاده قرار گیرد و در این راستا با این شرکت خودروسازی قراردادی امضاء کردیم تا در حوزه تامین قطعات و لجستیک به یکدیگر کمک کنیم.
وی ادامه داد: براساس این قرارداد شرکت ایران‌خودرو متعهد شد که در صورت اجرای این قرارداد و مواد اولیه مورد نیازش را از طریق قطار به کارخانه‌های خود منتقل کند و ما نیز در این راستا با مشارکت ایران خودرو اعتبار مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای جابه‌جایی محصولات مورد نیاز آنها تا مقصد کارخانه را تامین خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین درباره‌ی دیگر مفاد قرارداد همکاری با ایران خودرو، اظهار کرد: یکی دیگر از بندهای این قرارداد برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت اتوبوس ریلی است که می‌تواند سطح خدمت‌رسانی در شبکه ریلی را به ویژه در حوزه قطارهای حومه‌ای و درون‌شهری افزایش دهد.
رسولی ادامه داد: این ایده به تازگی بین ما و ایران خودرو مطرح شده است و هم‌اکنون در تلاشیم تا بتوانیم پلت‌فرم ساخت اتوبوس ریلی را طراحی کنیم و به سرعت آن را بسازیم.
وی همچنین درباره‌ی فروش بلیت قطارهای نوروزی گفت: تا امروز صبح بیش از ۴۵۰ هزار بلیت نوروزی فروخته شده است که براساس گزارش‌های دریافت شده حدود ۹ درصد در حوزه فروش اینترنتی بلیت قطار و ۱۰ درصد در مجموع بلیت‌های فروخته شده و تقاضاهای موجود افزایش داشته‌ایم و امیدواریم این روند رو به رشد در حوزه تقاضا برای سفرهای ریلی نوروزی ادامه داشته باشد.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به پروژه‌های انجام شده در حوزه بهسازی و نوسازی شبکه ریلی اشاره کرد و گفت: انجام این پروژه‌ها نه تنها در حوزه ارتقاء ایمنی و کنترل ترافیک در شبکه ریلی موثر خواهد بود، بلکه اگر در گذشته به دلیل وجود مشکلاتی در برخی خطوط ریلی دستور کاهش سرعت داده بودیم با بهسازی‌ها و نوسازی‌های صورت گرفته این دستورها لغو شد و سرعت سیر به حالت سابق بازگشت.
به گزارش ایسنا، صبح امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۵۶ پروژه در حوزه‌های فنی و زیربنایی، خدمات ایستگاهی و علائم در شبکه ریلی کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی در ایستگاه راه‌آهن تهران برگزار شد و بخشی از این مراسم و ارتباط با پروژه‌های در حال افتتاح از طریق ویدئو کنفرانس صورت گرفت.
کد مطلب: 123504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *