۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
سخنگوی هیات رییسه مجلس:

مجلس تلاش بر افزایش حمایت از تولیدكنندگان داخلی دارد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تلاش دارند تا با اختصاص امتیازهای تشویقی به تولیدكنندگان ازجمله استفاده ازمنابع مالی صندوق توسعه ملی به تقویت و افزایش تولیدات داخلی و كاهش واردات كمك كنند.
'عبدالرضا مصری' نماینده مردم كرمانشاه در مجلس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهارداشت: نمایندگان مجلس نهم در گام نخست خود برای حمایت از تولید داخلی اولین جلسه غیر علنی خود را با حضور وزیران اقتصادی دولت برگزار كردند.

وی افزود: در این جلسه مسایل و مشكلات تولیدكنندگان داخلی و راهكارهای حمایت از آنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسوولان و كارگزاران نظام مبنی بر ضرورت اتكا بر تولید داخلی تاكید كرد و یادآور شد:مجلس نیز همانند دولت و سایر دستگاه ها حمایت از تولید ملی را با جدیت پیگیری می كند و در حال حاضر برخی فراكسیون های مجلس نهم، طرح هایی را در این راستا تدوین كرده اند و تعداد دیگری نیز در حال تهیه است.

عضو هیات رییسه مجلس نهم بر ضرورت افزایش برنامه های حمایت از تولیدكنندگان داخلی تاكید كرد و یادآور شد: صندوق توسعه ملی اعلام كرده است كه از محل منابع این صندوق از واحدهای تولیدی حمایت می كند.

مصری تصریح كرد كه هر نهاد و ارگانی پیشنهادی درجهت حمایت از تولیدكننده داخلی در بخش های مختلف دارد به خانه ملت ارایه كند و نمایندگان نیز آن را بررسی می كنند و در دستور كار خود قرار می دهند.

وی اظهارامیدواری كرد كه مجلس تا پایان سال بتواند در این زمینه یك كارنامه قابل قبول ارایه كند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس درمورد برنامه مجلس برای نشست آتی نمایندگان با وزیران خاطرنشان كرد: زمانی برای برگزاری نشست اینده نمایندگان با وزیران مشخص نشده است.

مصری افزود: درصورتی كه روند نزولی قیمت را در بازار شاهد باشیم، دیگر نیازی به برگزاری این نشست نیست.
کد مطلب: 1246
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *