۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۲
دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تشكیل امت واحد اسلامی نیازمند ایجاد حوزه های مشترك است

برای تحقق وحدت و یكپارچگی جهان اسلام نیازمند كار و فعالیت مشترك هستیم تا در پرتو دیپلماسی وحدت اسلامی، امت واحد اسلامی را در مقابل زورگویان و مستكبران پایه گذاری كنیم.
آیت الله 'محسن اراكی' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ برای تحقق وحدت و یكپارچگی جهان اسلام نیازمند كار و فعالیت مشترك هستیم تا در پرتو دیپلماسی وحدت اسلامی، امت واحد اسلامی را در مقابل زورگویان و مستكبران پایه گذاری كنیم.

وی ادامه داد: این كار مشترك می تواند در عرصه های مختلف فرهنگ، اقتصاد، فعالیت های اجتماعی و سیاسی ما را به اهداف مدنظر نزدیك كند.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توضیح داد: برنامه دیگری كه برای دستیابی به امت واحد اسلامی ضروری و لازم است، همانا ایجاد زمینه های فهم و تعارف مشترك است به این معنا كه باید زمینه ای فراهم شود تا مذاهب اسلامی، گروه های اسلامی اقوام و ملت ها بیشتر همدیگر را بشناسند و با هم آشنا شوند.

اراكی یادآورشد:اگر جامعه اسلامی بیشتر با هم آشنا شوند زمینه نزدیكی و تقارب فراهم می شود چرا كه علت بسیاری از این دوری ها در نتیجه نا آشنایی هاست.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: دشمن سعی دارد با ایجاد یك فضای تیره در بین اقوام، فرق و مذاهب زمینه نزدیكی مذاهب با یكدیگر را از بین ببرد كه البته ما باید با ایجاد فضای تفاهم و فهم و شناخت یكدیگر این توطئه ها را خنثی كنیم.

این مقام مسوول در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شناخت دشمن مشترك و موضع گیری مشترك را از دیگر برنامه ها برای تحقق امت واحد اسلامی عنوان كرد وگفت: سرنوشت

جامعه اسلامی اعم از شیعه و سنی تفكیك پذیر نیست و اگر ما چالش ها و تهدیدهای مشترك بین مذاهب و فرقه های مختلف را شناخته و دریابیم كه صدمه به یك بخش از جامعه اسلامی در حقیقت به سراسر جهان اسلام ضربه می زند آن هنگام هدف واحدی را دنبال خواهیم كرد.
کد مطلب: 125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *