۰
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۴

هشدار آمریکا به مسببان شوک بازار نفت

دولت ترامپ "عمال دولتی" را مسبب افت تاریخی قیمتهای جهانی نفت اعلام کرد و از سفیر روسیه در آمریکا خواست به اهمیت آرام کردن بازار توجه کند.
دولت ترامپ "عمال دولتی" را مسبب افت تاریخی قیمتهای جهانی نفت اعلام کرد و از سفیر روسیه در آمریکا خواست به اهمیت آرام کردن بازار توجه کند.
به گزارش ایسنا، پس از شکست مذاکرات عربستان سعودی و روسیه و سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس درباره کاهش بیشتر تولید نفت در نشست روز جمعه وین، هر دو شاخص قیمت روز دوشنبه ۲۵ درصد سقوط کردند و به پایینترین حد خود از فوریه سال ۲۰۱۶ رسیدند و بزرگترین ریزش قیمت روزانه خود از هفتم ژانویه سال ۱۹۹۱ که آمریکا به عراق حمله کرد را رقم زدند.
شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد اقدامات عمال دولتی برای دستکاری و شوک بازارهای نفت، اهمیت نقش آمریکا به عنوان یک تامین کننده انرژی مطمئن را برای شرکا و متحدانش در سراسر جهان بارز کرد.
این وزارتخانه از هیچ کشوری نام نبرد اما اعلام کرد اوضاع را پس از دیدار هفته گذشته میان روسیه و عربستان سعودی که بزرگترین تولیدکنندگان گروه اوپک پلاس هستند، زیرنظر دارد.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در دیدار با آنتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا بر اهمیت آرامش بازارهای نفت تاکید کرد.
ریزش قیمت نفت تهدیدی برای صنعت حفاری نفت شیل آمریکا است که بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد و آمریکا را به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل کرده و این کشور را در تامین انرژی مورد نیازش به خودکفایی رسانده است.
این ریزش قیمت ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان آمریکایی را که از افت شدید قیمتهای گاز زیان دیده اند، به ورشکستگی بکشاند.
بر اساس گزارش رویترز، دن برویت، وزیر انرژی آمریکا روز دوشنبه به وزارتخانه خود دستور داد بررسی کند آیا برنامه فروش ۱۲ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک در ماه جاری باید انجام بگیرد یا خیر.
از سوی دیگر بلومبرگ خبر داد دولت ترامپ به بررسی راههایی برای کاهش فشار بر تولیدکنندگان نفت آمریکایی در پی افت شدید قیمتها خواهد پرداخت.
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: مقامات دولتی به رییس جمهور آمریکا گزینه هایی را پیشنهاد خواهند کرد که شامل مساعدت مالی به صنایع آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و افت قیمت نفت است. این تدابیر ممکن است شامل تزریق نقدینگی، تخفیف مالیاتی، کاهش مالیات دستمزد و کاهش تعرفه برای واردات کالاهای چینی باشند.
ارزش سهام شرکتهای آمریکایی روز دوشنبه در پی سقوط قیمتهای نفت به شدت افت کرد. در حالی که شرکتهای نفت آمریکایی ممکن است از افت قیمتها به شدت آسیب ببینند اما انتظار می رود کاهش قیمت بنزین به نفع مصرف کنندگان تمام شود.
کد مطلب: 125279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *