۰
سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

بازیهای پارالمپیک توکیو هم به تعویق افتاد

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک از به تعویق افتادن بازیهای پارالمپیک توکیو به مدت یکسال خبر داد.
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک از به تعویق افتادن بازیهای پارالمپیک توکیو به مدت یکسال خبر داد.
به گزارش ایسنا، در پی اعلام رسمی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر به تعویق افتادن بازی های توکیو ۲۰۲۰ و برگزاری آن تا تابستان ۲۰۲۱، کمیته بین المللی پارالمپیک نیز در این خصوص بیانیه ای صادر کرد.
اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این بیانیه گفته است که به تعویف انداختن بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰تصمیم درستی بود که در راستای اهمیت سلامت ورزشکاران گرفته شد و برگزاری هر گونه رویداد ورزشی در وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ غیر ممکن بود.
وی افزود: در شرایط کنونی ورزش مهم ترین موضوع نیست و حفظ جان انسانها در درجه اول اهمیت قرار دارد و بسیار مهم و ضروری است که همه اقدامات در زمینه مهار کردن این بیماری و توقف شیوع آن که همه کشورها را در بر گرفته است انجام شود.
پارسونز خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری در طول ده روز گذشته پنج برابر شده و ۳۷۵ هزار نفر در سراسر دنیا درگیر آن شده اند و در زمانی که سایر مردم در سرتاسر دنیا در وضعیت قرنطینه به سر می بردند و فعالیت های روزمره محدود و متوقف شده است، برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ غیر منطقی است و به تعویق انداختن آنها تنها انتخاب عقلانی بود و با اتخاد چنین تصمیمی کلیه ورزشکاران می توانند با آرامش کامل اقدامات لازم در جهت حفظ سلامتیشان را انجام دهند و در چنین شرایط سخت و بی سابقه ای در امان بمانند.
رئیس کمیته بین الملی گفت: برگزاری بازی های پارالمپیک که نهایتا تا پایان تابستان ۲۰۲۱ به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد، به مثابه یک جشن و گردهمایی عظیم انسانی خواهد بود و در طول این مدت با کمیته های بین المللی پارالمپیک سراسر دنیا و نیز فدراسیون های جهانی که تحت تاثیر این تعویق قرار گرفته اند، در ارتباط هستیم.
چلسی گوتل، رئیس شورای ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص این تصمیم گفت: از دیدگاه ورزشکاران پارالمپیکی این تصمیم بسیار درستی بود که اتخاذ شد و به تعویق افتادن بازی ها خبر خوبی برای ورزشکاران جنبش پارالمپیک و جامعه جهانی ورزشکاران است و ما خوشحال هستیم کمیته بین المللی المپیک و شینزو آبه در این خصوص تصمیم گیری کردند و با این اقدام ورزشکاران می توانند یک قدم به عقب بروند و روی شرایط کنونی تمرکز کنند.
کد مطلب: 126097
برچسب ها: پارالمپیک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *