۰
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۰

مجادله لاریجانی و کامران در مجلس‬

حسن کامران نماینده اصفهان در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در واکنش به اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس در هفته گذشته مبنی بر اینکه گفته های کامران درباره بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی مجلس خلاف است، در دفاع از خود گفت: روز یکشنبه که من نطق کردم کاری به نمایندگان نداشتم.
مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اظهارات نماینده اصفهان مبنی بر اینکه بودجه مجلس ۷۰۰ میلیارد تومان تصویب شده است، از هیئت نظارت بر مجلس خواست تا ادعاهای کامران را مورد رسیدگی قرار داده و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.
حسن کامران نماینده اصفهان در آغاز جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در واکنش به اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس در هفته گذشته مبنی بر اینکه گفته های کامران درباره بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی مجلس خلاف است، در دفاع از خود گفت: روز یکشنبه که من نطق کردم کاری به نمایندگان نداشتم.
وی با خطاب قرار دادن لاریجانی افزود: بودجه ای که ما و شما تصویب کردیم ملت ایران بدانند مربوط به مجلس نهم نیست. خاطر مبارک باشد این سندی برای قبر و من شما است که ۳۰ اردیبهشت ماه به تصویب رسیده بنده پیشنهاد داده ام که این برگه که مثل شب نامه است و ۶۰ بند دارد و در شب آخر تلفیق تصویب کردیم حذف شود.
کامران خطاب به لاریجانی ادامه داد: مذاکرات مجلس را مطالعه بفرمایید شما آن زمان فرمودید آقای کامران شما که مجلس نهم هم هستید به آن بخش می رسیم.
نماینده اصفهان خاطر نشان کرد: بنده در نطقم عرض کردم که سه قوه به هم نپرند و هزینه هایشان را کم کنند. من هزینه مجلس را جمع زدم و گفتم آن دوره ۲۵۳ میلیارد تومان بوده، این شب نامه تصویب شد.
منظور کامران از شب نامه ردیف های تصویب شده در بودجه ۹۱ است.
وی گفت: شما می توانید این ردیف ها را به هیئت نظارت مجلس و کمیسیون اصل نود مجلس دهید اگر بنده اشتباه کردم استعفا می دهم ، اگر شما هم اشتباه کردید شما هم از ریاستان استعفا دهید.
کامران ادامه داد: من اسنادی دارم که بودجه مجلس ۷۴۵ میلیارد تومان است .
در این حین لاریجانی از کامران خواست تا جزئیات این سند را بیان کند و پرسید بودجه جاری چقدر است.
کامران گفت: من بودجه جاری را جمع زدم ۱۰۸ میلیارد تومان که در لایحه صفر بوده و طلب مجلس از ساختمان قدیم است که در لایحه نبوده .
لاریجانی گفت: شما بودجه عمرانی را می فرمایید که کامران پاسخ داد من که اصلا نگفتم بودجه عمرانی و جاری . کمی دندان روی جگر بگذارید .
وی ادامه داد: بودجه مرکز پژوهش های مجلس صفر بود که سه میلیارد به آن اختصاص پیدا کرد. لاریجانی گفت: بودجه مرکز پژوهش های مجلس هیچ ربطی به مجلس ندارد.
کامران گفت: بودجه عمرانی ۱۹۵ میلیارد تومان است که یک ۱۰۵ میلیارد تومان هم بودجه جاری است . همچنین یک ۱۱ میلیارد تومان هم بودجه جاری است . یک ۲۵ میلیارد تومان هم باز بودجه جاری است یک ۳۰ میلیارد تومان و یک ۵۰ میلیارد تومان هم بودجه جاری است.
لاریجانی گفت: این روی هم می شود ۱۷۰ میلیارد تومان که کامران گفت نه خیر روی هم جمع زده ام می شود ۷۴۵ میلیارد تومان .
لاریجانی در این زمان در پاسخ به کامران گفت: شما بودجه جاری مجلس را ۱۷۰ میلیارد تومان گفتید که به خاطر همین مسائل و مشکلات ۱۰۸ میلیارد تومان به مجلس داده می شود. بودجه عمرانی هم که به آن اضافه کنید ۲۰۰ میلیارد تومان است که فقط ۳۰ میلیارد تومان آن را می دهند. باقی آن را به خاطر مشکلات اقتصادی نمی دهند.
رئیس مجلس خطاب به کامران گفت: این موارد را به هیئت نظارت بدهید تا رسیدگی کنند شما که مرکز پژوهش ها و دیوان محاسبات را به بودجه های مجلس اضافه می کنید کار نادرستی است. شما فرمودید مجلس و مجلس یعنی همین آقایان نماینده.
لاریجانی ادامه داد: شما اتهامی به مجلس وارد کردید که نادرست بود. ما گفتیم اگر کسی شک دارد به هیئت نظارت مراجعه کند. کامران قصد توضیح بیشتر داشت اما لاریجانی از ادامه بیان وی خودداری کرد . رئیس مجلس گفت حرف شما خلاف بود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری مجلس نبود . بودجه عمرانی هم ۷۰۰ میلیارد نبود. کل بودجه جاری و عمرانی مجلس ۱۳۰ میلیارد بیشتر نیست هر کسی می خواهد برود و بررسی کند.
در این هنگام نمایندگان مجلس با فریاد احسنت احسنت سخنان لاریجانی را تایید کردند.
رئیس مجلس گفت: شما اصرار دارید و فکر می کنید که من روز اولم است که در کشور کار اجرایی می کنم. این بودجه ها ردیف دارد و ما صبح تا شب با اینها کار می کنیم ردیف بودجه جاری ما مشخص است.
من به شما می گویم بودجه جاری و شما می گویید ۱۰۰ میلیارد طلب ریاست جمهوری برای بودجه عمرانی است خب این چه ربطی به بودجه جاری دارد. آن را هم که نداده اند. می گویید ۲۰۰ میلیارد بودجه عمرانی خب این چه ربطی به بودجه جاری دارد من سئوالم بودجه جاری است که در ذهن مردم می آید حقوق و مزایای نمایندگان چنین است خب خلاف می گویید. شما پشت میکروفن یک مطلبی می گویید که توقع دارید من به عنوان رئیس مجلس از حیثیت مجلس دفاع نکنم؟
نمایندگان مجددا با گفتن الله اکبر و احسنت از این اظهارات لاریجانی استقبال کردند.
لاریجانی گفت: من ضمن احترام به فرمایشات آقای کامران حرف ایشان را تکذیب می کنم باز هم می گویم حرف آقای کامران درست نیست. هر کسی خواست ردیف ها را ببیند . بی خود به نمایندگان مجلس اتهام نزنید. هیئت نظارت هستند رسیدگی کنند. هیئت نظارت به ادعاهای آقای کامران رسیدگی کند که آیا بودجه مجلس ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است یا نه. خواهش می کنم آقای ابوترابی در اولین جلسه هیئت نظارت این موضوع را بررسی و نظرشان را به مجلس ارائه کنند.
پس از صحبت لاریجانی و کامران جمعی از نمایندگان با صدای بلند خواستار استعفای حسن کامران شدند.
اما لاریجانی خطاب به نمایندگان گفت آقای کامران صحبتی کردند که پاسخش را شنیدند دیگر چه می شود کرد. هیئت نظارت هستند و رسیدگی می کنند.
کد مطلب: 12734
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *