۰
چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۳

افت تولید جهانی خودرو

براساس آخرین پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌‌رود که تولید جهانی خودروهای سبک تا بیش از ۲۰ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۷۱ میلیون دستگاه برسد که این امر نتیجه مستقیم شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان و تعطیلی صنایع و کسب‌و‌کارها است. این کاهش قابل‌توجه که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه در ابتدای سال ۲۰۲۰ است، احتمالا برای خودروسازان جهانی به بهای از دست رفتن تولید ۱۹ میلیون دستگاه خودرو آب می‌خورد
افت تولید جهانی خودرو

  براساس آخرین پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌‌رود که تولید جهانی خودروهای سبک تا بیش از ۲۰ درصد کاهش یابد و در سال ۲۰۲۰ به حدود ۷۱ میلیون دستگاه برسد که این امر نتیجه مستقیم شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان و تعطیلی صنایع و کسب‌و‌کارها است. این کاهش قابل‌توجه که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌های اولیه در ابتدای سال ۲۰۲۰ است، احتمالا برای خودروسازان جهانی به بهای از دست رفتن تولید ۱۹ میلیون دستگاه خودرو آب می‌خورد.
بر اساس پیش‌بینی موسسه ال.ام.سی، که تولید و فروش خودروسازی جهان را پیش‌بینی می‌کند، با توجه به نحوه و زمان تداوم بحران کرونا، این کاهش تولید ممکن است بیش از این ارقام نیز کاهش یابد. تحلیلگران بازار خودرو تخمین زده‌اند که فروش خودرو در بازار آمریکای شمالی و اروپا به پایین‌ترین حد خود برسد و همچنین بعید به نظر می‌‌رسد که این بازار به سرعت بتواند با بهبود عملکرد مواجه شود. ال ام سی انتظار دارد که در اواخر سال ۲۰۲۰، آمار فروش خودرو بهبود یابد.
منبع دنیای اقتصاد
کد مطلب: 127886
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *