۰
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
رییس سازمان غذا و دارو :

بروز موج دوم و سوم کرونا قطعی است

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا در دنیا، گفت: در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است؛ چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.
رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به وضعیت تولید واکسن کرونا در دنیا، گفت: در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است؛ چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا شانه‌ساز درباره بروز موج دوم وسوم ویروس کرونا، گفت: در رخداد این موضوع هیچ شکی نداریم و قطعا رخ می‌دهد. با توجه به پیشگیری و اقدامات وهمکاری‌های خوبی که در کشور انجام شد، نگرانی‌هایمان درباره ادامه اردیبهشت ماه و خرداد کاهش یافته است، اما در پاییز و ماه‌های مهر، آبان و آذر نگرانی‌مان بسیار جدی است؛ چراکه در این ایام می‌تواند موج بعدی کرونا رخ دهد. بنابراین مهم‌ترین توصیه رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است که همچنان به عنوان مهم‌ترین ابزار برای کنترل این ویروس مطرح است.
وی درباره وضعیت تولید واکسن ویروس کرونا، افزود: به دلیل پیچیدگی ماهیت ویروس، ساخت واکسن کرونا به آسانی میسر نیست. بخش مهمی از آنچه که در دنیا هم ادعا می‌شود، جنبه تبلیغاتی دارد، با توجه به مقاطع انتخابات مختلف که در دنیا مورد بحث است.
وی ادامه داد: کشورها دارند بر روی این موضوع کار می‌کنند، اما از آنجایی که هنوز ماهیت کامل ویروس شناخته نشده، تولید واکسن هم بر همین اساس پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.
شانه‌ساز تاکید کرد: هنوز داروی مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است. در عین حال واکسنی هم ندارد، اما در کشورهای مختلف از جمله کشور ما بر روی تولید آن کار و تحقیق می‌شود.
وی درباره اقدامات ایران در این حوزه، گفت: ایران جزو رتبه‌های بالا در زمینه تحقیقات در عرصه‌های مختلف کرونا است. در حوزه دارو تمام داروهایی که اکنون مطرح شده و دنیا برای درمان کرونا به آن‌ها امید بسته است،‌ هم تولید می‌شود و هم مورد مطالعات بالینی قرار گرفته و ما هم همگام با کشورهای پیشرفته دنیا داریم این اقدامات را انجام می‌دهیم.
شانه‌ساز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، همچنین گفت: به عنوان مثال در سه  قلم دارویی که در دنیا به شدت درباره آن صحبت شد و تبلیغات شد، می‌توانیم همه آن‌ها را تولید کنیم. در حوزه واکسن هم چند مورد از شرکت‌های ما دارند کار می‌کنند و گام به گام پیش می‌روند و سعی می‌کنیم تا زمانیکه امیدها جدی نشده و تا زمانیکه نتوانیم نتایج قطعی را اعلام کنیم، آن را رسانه‌ای نکنیم، اما در حال کار بر روی این موارد هستیم.
کد مطلب: 128539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *