۰
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۹

بقاع متبرکه ۱۳۲ شهر بازگشایی شد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازگشایی درهای بقاع متبرکه ۱۳۲ شهر به روی مردم خبر داد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازگشایی درهای بقاع متبرکه ۱۳۲ شهر به روی مردم خبر داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور در گفت وگو با ایرنا افزود: درهای بقاع متبرکه که از حدود دو ماه گذشته با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به روی مردم بسته شده بود، در پی اعلام وضعیت کم خطر بودن شهرهای یاد شده، فعالیت مجدد اینگونه اماکن با رعایت پروتکل های بهداشت جهانی از سر گرفته شد.
وی با اشاره به اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مبنی بر کم خطر بودن ۱۳۲ شهر کشور، تصمیم بر بازگشایی مجدد بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی گرفته شد، افزود: بر همین اساس مردم می‌توانند با رعایت فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی در بقاع متبرکه اعلام شده حضور پیدا کنند.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان باید برای انجام فریضه نماز از مهر و جانماز شخصی استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه مراجعه کنندگان برای قرائت قرآن و دعا باید کتاب‌های شخصی را به همراه خود داشته باشند، افزود: با توجه به هماهنگی‌های لازم با شبکه بهداشت و درمان به هنگام ورود مراجعه کنندگان به بقاع متبرکه تست سلامت از آنان گرفته خواهد شد و در صورت مشکوک بودن فرد مراجعه کننده به هر یک از علائم ویروس کرونا از ورود او جلوگیری شده و به مراکز درمانی معرفی خواهد شد.
نوروزپور تصریح کرد: همچنین با توجه به هماهنگی های لازم با شبکه بهداشت و درمان ایستگاه‌های سلامت برای غربالگری مراجعه‌ کنندگان بیمار احتمالی در بقاع متبرکه دایر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۸۷۰۰ بقاع متبرکه در کشور وجود دارد، گفت: برگزاری آیین های مذهبی در شهرهای دارای وضعیت قرمز از نظر آلودگی به ویروس کرونا، از طریق شبکه‌های استانی و فضای مجازی به انجام خواهد رسید.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه بهترین کنترل کننده ویروس کرونا خود افراد هستند، افزود: بازگشایی بسیاری از مشاغل و بازگشایی اماکن مذهبی ۱۳۲ شهر اعلام شده به معنای بی خطری نیست بلکه به معنای کم خطر بودن این شهرها است و مردم باید همچنان رعایت مسائل بهداشتی را جدی بگیرند.
کد مطلب: 128765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *