۰
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۳

نحوه ثبت نام در مدارس سمپاد

دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹ ابتدای هفته و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۹ ابتدای هفته و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کرونا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.
به گزارش ایسنا، در این دستورالعمل بر رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام خانواده‌ها، انتخاب افرادی دارای حسن خلق، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت نام، دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام تاکید شده است.
در این دستورالعمل علاوه بر مقررات عمومی ثبت نام؛ مقررات ویژه ثبت نام در مدارس استعدادهای درخشان نیز گنجانده شده است که در ادامه خواهد آمد:
ـ ثبت نام پذیرفته شدگان پایه هفتم از طریق سنجش و پذیرش ورودی دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان براساس بند (د-۱) ضوابط و شرایط پذیرش ثبت نام در دستورالعمل سنجش و پذیرش این مدارس مورخ ۱۲بهمن ۹۸ مجاز است.
ـ ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان در پایه دهم، براساس بند (د-۱) دستورالعمل  آزمون ورودی این مدارس مورخ ۱۲بهمن۹۸ صورت می‌پذیرد.
ـ همچنین دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از شرکت در آزمون پایه دهم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ معاف هستند.
ـ ثبت نام دانش آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم استعدادهای درخشان، بارعایت کف نمره مدرسه مدرسه مقصد و به شرط وجود ظرفیت، مطابق نقل وانتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام شود.
نحوه تغییر رشته و انتقال مدرسه
انتقال دانش آموزان پایه هفتم و دهم این مدارس در سال اول پذیرش در آزمون ورودی، در بین مدارس استعدادهای درخشان درون یک شهرستان به استناد بند بخش(و) دستورالعمل مورخ ۱۲ بهمن ۹۸ اکیداً ممنوع است.
ثبت نام دانش آموزان پایه دهم پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در رشته‌ای غیر از رشته پذیرفته شده در سنجش ورودی، ممنوع است.
تصمیم گیری درخصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هریک از مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان خواهد بود.
ثبت نام دانش آموزان پایه یازدهم مدارس استعدادهای درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته موردنظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است.
میزان حق الثبت مدارس استعدادهای درخشان، براساس مصوبه هیئت امنای سمپاد که معادل ۵۰ درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت نام در مدارس غیردولتی هر شهر است، توسط اداره کل آموزش و پرورش استان تعیین و به مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ می‌شود.
ثبت نام گروهی کتب تکمیلی از سوی مدارس
در هنگام ثبت نام دانش آموزان، مدیران این مدارس با عنایت به مفاد آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوب شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش ۴ مهر ۹۷ وجود کتب تکمیلی ویژه این مدارس را از دانش آموزان دریافت و نسبت به ثبت سفارش کتب فوق از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به صورت گروهی اقدام کنند؛ وجوه دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود.
به گزارش ایسنا، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در بهمن ماه سال ۹۸ ، دستورالعمل سنجش و پذیرش دانش آموزان در مدارس استعدادهای درخشان شامل ضوابط و شرایط اختصاصی ثبت‌نام داوطلبان  ورودی دبیرستان‌های دوره های اول و دوم را به همراه مواد امتحانی، تعداد و ضریب سؤالات آزمون پایه دهم ابلاغ کرده بود که از طریق کلیک بر روی عنوان این خبر «اعلام جزئیات آزمون ورودی مدارس سمپاد» قابل دسترسی است. البته با توجه به شیوع کرونا، تعطیلی مدارس و ممنوعیت تجمعات، تا کنون تاریخ برگزاری آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان مشخص نشده است.
مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان پیش از این اعلام کرده بود که آزمون ورودی پایه هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان به تعویق افتاده‌ است و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز بدهد در خردادماه آزمون برگزار خواهد شد.
فرصت ثبت نام در این آزمون نیز برای چندین بار تمدید شد و ۱۷ اردیبهشت به اتمام رسید.
کد مطلب: 129387
برچسب ها: مدارس سمپاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *