۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۲

پایداری و دولت نامزد مشترک ندارند

اگر منظور از دولت، احمدی‌نژاد یا حلقه انحرافی است مطمئناً آنها با جبهه پایداری به گزینه واحد نخواهند رسید؛ مگر اینکه پایداری اصالت خود را از دست بدهد و با دولت ائتلاف کند.
محمدحسین استادآقا کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، اظهار داشت: در انتخابات سال ۹۲ رقابت درون خانواده اصولگرایان خواهد بود چراکه جبهه به اصطلاح اصلاحات، ظرفیت اجتماعی خود را به طور کامل از دست داده و آنها در انتخابات مجلس نهم نیز با آزمایش این موضوع متوجه شدند اقبال اجتماعی ندارند.
استادآقا با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید احساسات مردم را بازیچه بحث‌های انتخاباتی قرار داد، افزود: رقابت خانواده اصولگرایان بین سه گروه اصلی یعنی جبهه پایداری، جبهه پیروان و مؤتلفه به‌عنوان جریان سنتی و اصولگرایان تحول خواه خواهد بود.
* بررسی گزینه‌های حداقلی و حداکثری اصولگرایان
وی با بیان اینکه اگر بین این سه گروه ائتلافی حاصل شود ممکن است به یک نامزد واحد برسند، تصریح کرد: بر اساس شرایط موجود حداقل دو کاندیدای اصلی از جبهه اصولگرایان مطرح می‌شود.
استادآقا درباره گزینه‌های حداکثری جریان اصولگرایی در انتخابات ۹۲ نیز گفت: حداکثر آن با خداست؛ چراکه در حال حاضر ۳۰ نفر خود را در معرض معرفی قرار داده‌اند از این رو معتقدم در انتخابات آینده همچون دور اول انتخابات سال ۸۴ حداکثر ۴-۵ کاندیدا به صورت جدی وارد عرصه رقابت شوند.
* طرح «دولت وحدت ملی» برای غبار آلود کردن فضاست
این کارشناس مسائل سیاسی درباره حضور اصلاح طلبان و لیدری آنها در انتخابات پیش رو خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان نتوانستند به محور وحدت برسند؛ آقای هاشمی و طیف دیگری که با وی همراه هستند دولت وحدت ملی را مطرح کرده‌اند تا جبهه انتخابات را طوری غبار آلود کنند که نتوان مسیر حق را تشخیص داد.
وی با تاکید بر اینکه دولت وحدت ملی یک اصطلاح دو پهلو است، افزود: در حال حاضر آقای هاشمی و برخی دیگر از اصلاح طلبان با دامن زدن به بحث دولت وحدت ملی درصددند فضای انتخابات را از شفافیت خارج کنند تا از این طریق کسانی که در دور قبل به مردم خیانت کردند با فرار به جلو وارد عرصه شوند.
استادآقا ادامه داد: دسته دیگر گروه‌های تندروی اصلاح طلب هستند که حتی میان نخبگان نیز طرفدار ندارند چه برسد در بدنه اجتماعی جامعه اما به هر حال آنها نیز تلاش خود را انجام می‌دهند.
* محور اصلی فعالیت اصلاح طلبان انتخابات شوراهاست
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آنچه اصلاح طلبان بر روی آن سرمایه گذاری خواهند کرد و ما نباید از آن غفلت کنیم، «انتخابات شورای شهر» است چرا که آنها به دنبال مهندسی معکوس همچون اقدام اصولگرایان در انتخابات شورای شهر دوم در سال ۸۲ هستند لذا برای رد گم کردن و با وجود اینکه در حال حاضر به انتخابات ریاست جمهوری دامن می‌زنند و در مصاحبه‌های خود به شوراها نمی‌پردازند؛ محور اصلی فعالیتشان انتخابات شوراهاست.
استادآقا در ادامه گفت و گو با فارس درباره احتمال ورود مستقل هاشمی رفسنجانی به انتخابات تصریح کرد: آقای هاشمی به صورت مستقل و به عنوان کاندیدا به انتخابات ورود نخواهد کرد چرا که اگر اینکار را انجام دهد نشان داده تحلیل سیاسی‌اش دچار اشکال شده است؛ در حال حاضر همه افراد این نکته را به راحتی تشخیص می‌دهند که هاشمی از اقبال اجتماعی برخوردار نیست و اساسا نمی‌تواند خدمت رسانی لازم را برای کشور داشته باشد.
وی به شرایط سنی، جسمی و موضع گیری‌های سیاسی هاشمی در سال ۸۸ به بعد اشاره کرد و گفت: تحلیل‌های هاشمی دچار آسیب‌های بسیار جدی شده است بنابراین معتقدم هاشمی بیشتر به دنبال اجماع اصلاح طلبان است و طرح وحدت ملی نیز شعاری است که برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده‌اند.
« اصلاح طلبان به توافق رسیده‌اند که سرمایه اصلی خود را در انتخاب شوراها قرار دهند و اگر بتوانند شوراها را بگیرند گام بعدی خود را انتخابات ۹۶ و مجلس دهم قرار خواهند داد.»
* دولت و جبهه پایداری به گزینه واحد نخواهند رسید
استادآقا در خصوص احتمال ائتلاف جبهه پایداری و دولت برای انتخابات آینده گفت: دولت یعنی رئیس جمهور، وزرا، ده‌ها رئیس سازمان و چندین استاندار؛ از سویی دیگر حلقه انحرافی که در دولت اقبالی ندارد و بسیاری از مدیران دولتی از این گروه ابراز برائت و تنفر می‌کنند لذا نباید دچار اشتباه شد.
وی افزود: اگر منظور از دولت، احمدی‌نژاد یا حلقه انحرافی است مطمئن باشید که آنها با جبهه پایداری به گزینه واحد نخواهند رسید چراکه جبهه پایداری بر اساس زاویه‌ای که با آنها داشته تشکیل شده است؛ مگر اینکه پایداری اصالت خود را از دست داده و با دولت ائتلاف کند.
استاد آقا ادامه داد: آقای احمدی‌نژاد در حال حاضر تمام سرمایه خود را بر روی آقای مشایی گذاشته و روی کسی دیگر سرمایه گذاری نکرده است لذا مشایی و احمدی‌نژاد دو مسیر را نمی‌روند.
وی درباره برنامه‌های جریان انحرافی برای انتخابات ۹۲ اظهار داشت: آنها را باید حلقه انحرافی نامید چراکه در انتخابات مجلس نهم نیز نشان دادند جریان نیستند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه حلقه انحرافی بیشترین ضربه را به دولت احمدی‌نژاد وارد کرد و این صدمات به خاطر انتخابات یازدهم صورت گرفت، متذکر شد: آنها یک گزینه حداکثری و یک گزینه حداقلی برای انتخابات ریاست جمهوری خواهند داشت.
* آغاز مذاکرات انتخاباتی جریان انحرافی
وی گفت: آنها ابتدا تلاش خواهند کرد گزینه حداکثری را به نتیجه برسانند و اگر موفق نشوند، ممکن است به گزینه حداقلی رضایت دهند تا در صحنه بمانند چراکه حلقه انحرافی به صورت انگل وار به جریان قدرت وصل بوده و به همین دلیل سر پا مانده است لذا به دلیل عدم برخورداری از عقبه فکری و اجتماعی موفق نخواهد بود.
استادآقا با بیان اینکه برخی از عناصر حلقه انحرافی مذاکراتی را با برخی افراد آغاز کرده‌اند اضافه کرد: باتوجه به اینکه آنها جریان پیچیده‌ای هستند که از حرکت‌های نفاق گونه استفاده می‌کنند نباید ساده گرفته شوند و اگر به طور مثال مشایی را مطرح می‌کنند اینطور نیست که هدف اصلی‌شان مشایی باشد.
کد مطلب: 12988
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *