۰
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۳

هیپی ها در مناطق گردشگری جنوب ایران

گاردین در گزارشی به معرفی سبک زندگی تازه‌ای در ایران پرداخته و آن را به خرده فرهنگ هیپی نسبت داده است. هیپی ها با هدف آزادی خواهی به معرفی سبک بی تکلفی از زندگی، خارج از جریان معمول جامعه به دنبال زندگی آرام و پرعشق هستند.
هیپی ها در مناطق گردشگری جنوب ایران
گاردین در گزارشی به معرفی سبک زندگی تازه‌ای در ایران پرداخته و آن را به خرده فرهنگ هیپی نسبت داده است. هیپی ها با هدف آزادی خواهی به معرفی سبک بی تکلفی از زندگی، خارج از جریان معمول جامعه به دنبال زندگی آرام و پرعشق هستند.
به گزارش چمدان، جنوب در میان جوانان ایرانی مفهومی فراتر از معنای کلمه آن دارد. مدت هاست مترادف با یک سفر پرماجرا و تنفس هوای تازه است. هنگامی که سرما به ایران می رسد، در استان‌های جنوبی، جوانان ایرانی در سواحل دورافتاده و کوه‌های جزایر خلیج فارس پراکنده می شوند.
مسافران ایرانی سینا و ارشاد به بچه های محلی نحوه استفاده از طبل آویز را آموزش می دهند. سینا و ارشاد هر دو ستاره محلی اینستاگرام هستند که در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار دنبال کننده دارند.

 
جزیره هرمز در خلیج فارس، در حدود ۲۰ کیلومتری (۱۲ مایل) جنوب شرقی بندرعباس واقع شده است و قریب به ۶۰۰۰ نفر جمعیت دارد. در قرن شانزدهم و هفدهم، هرمز به همراه جزایر هنگام، لارک و قشم تحت اشغال پرتغال قرار گرفت. بقایای قلعه پرتغالی‌ها هنوز هم در هر یک از این جزایر دیده می شود. در ۱۰ سال گذشته، گردشگری در هرمز به شدت در حال افزایش بوده است.
بازدید از این جزیره بیشتر به دلیل دیدنی‌های طبیعی و همچنین برخورداری از آرامش رواج یافته است.
 اودین در نزدیکی دره رنگین کمان دف نوازی می‌کند. اودین دارای مدرک کارشناسی ارشد در فلسفه است و لقب اودین را به عنوان یکی از خدایان باستان برای خود برگزیده است.
 

 
 تقریباً هر خانواده در هرمز اتاق‌هایی را برای اجاره با وعده های غذایی خانگی ارائه می دهند و مردان با استفاده از موتور سیکلت حمل و نقل گردشگران در اطراف جزیره را بر عهده دارند.
بسیاری از ایرانیان از شهرهای مختلف به هرمز نقل مکان کرده اند و کافی شاپ های دنج، رستوران ها و خوابگاه هایی را با هدف کسب درآمد برپا کرده‌اند.
امیرعلی داربوکا می‌نوازد و جواهرات دستبافی را تهیه و به فروش می رساند. محمد با دوستان خود خانه ای در شهر هرمز اجاره می کند و همه آنها با فروش اقلام دستباف خود را حفظ می کنند.
چیپس به همراه مادرش در بندرعباس زندگی می کند و به دلیل اردو زدن در هرمز به مدت چند ماه و ترک نکردن آنجا در بین محلی ها مشهور شده است.
جزیره هنگام در ۲ کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره قشم واقع شده است. در طول جنگ ایران و عراق در دهه ۱۹۸۰، اکثریت ساکنان این جزیره ها به سمت مرکز ایران کوچ کردند زیرا این جزیره به دلیل استقرار هزاران سرباز، تبدیل به یک پایگاه نظامی شده بود.
 امارات متحده عربی بعدها بسیاری از مردم جزیره هنگام را به عنوان پناهنده پذیرفت و بیشتر آنها هرگز برنگشتند. در نتیجه، این جزیره بناها و باغ های متروکه زیادی دارد.
 در روستای قله اکنون فقط دو خانواده سکونت دارند و دهکده قدیمی هنگام فقط دارای تعداد کمی جمعیت است. کسانی که پس از جنگ بازگشتند، در روستای جدید هنگام مستقر شدند که اکنون حدود ۵۰۰ نفر در آن زندگی می کنند.
جزیره لارک در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب بندرعباس واقع شده است. لارک دارای جمعیت محلی حدود ۲۰۰ نفر است که منبع اصلی درآمد آنها ماهیگیری و فروش صید در جزایر و سواحل عمان است که سود بیشتری دارد.
تا دو سال پیش هیچ سرویس قایق معمولی به جزیره وجود نداشت. جهانگردی هنوز در لارک تقریباً ناشناخته است، اما به تازگی گردشگران ماجراجو آن را به عنوان جایگزینی برای جزیره نسبتا پر ازدحام هرمز کشف کرده اند.
کد مطلب: 130041
برچسب ها: هیپی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *