۰
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شد:

رشد علمی ایران ۱۱ برابر نرخ جهانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ رشد علمی ایران ۱۱ برابر میزان متوسط جهانی است
محمد رجایی امروز در آستانه برگزاری کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات اظهار کرد: نشست‌های علمی و کنگره‌هایی که در ایران برگزار می‌شود از سطح علمی مطلوبی برخوردار است و می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های آینده کشور در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران در رتبه اول علمی در سطح جهان است و در ردیف ۱۶ قرار دارد همچنین نرخ رشد علمی در کشور ۱۱ برابر متوسط میزان جهانی است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیشتر اتکای پروژه‌های علمی در کشور به صورت مسائل تئوریک بیان می‌شود و به همین سبب در صنعت و رفاه جامعه نمود نیافته است.
رجایی با تاکید بر نزدیکی صنعت و دانشگاه در کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: هرچه دانشگاه‌ها و مراکز علمی با صنعت رابطه نزدیک‌تری داشته باشند ریشه و پایه صنعت کشور محکم‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی در تبادل نظر بین اساتید، محققان، دانشجویان و پژوهشگران کشور در عرصه صنعت و اقتصاد کشور دارد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم‌پوشانی سه حوزه مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تمام عرصه‌های زندگی موثر است و می‌تواند در پیشرفت و حضور کشور در کنگره‌های بین‌المللی نقش مهمی را ایفا کند.
رجایی با تاکید بر اینکه باید برای ارتقای صنعت در کشور تلاش‌های مضاعفی از سوی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها صورت گیرد، افزود: کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در توانمندسازی مدیران و محققان در عرصه‌های مختلف اثر می‌گذارد و می‌تواند سبب جهانی ‌شدن کشور در این سه حوزه شود.
کد مطلب: 13020
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *