۰
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰

نکات مهم در بازگشایی استخرها

محققان دریافتند، آب آغشته به کلر، به خودی خود نمی‌تواند ناقل بیماری باشد، اما بازهم در بازگشایی استخرها و استفاده از آن نباید عجله کرد.
نکات مهم در بازگشایی استخرها
محققان دریافتند، آب آغشته به کلر، به خودی خود نمی‌تواند ناقل بیماری باشد، اما بازهم در بازگشایی استخرها و استفاده از آن نباید عجله کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از ساینس، از آنجا که جهان به دنبال زندگی طبیعی بعد از گذراندن دوران خانه نشینی کروناست، بسیاری در نظر دارند تا استفاده از استخرهای شنا را به روال گذشته بازگردانند، اما باید برای بازگشایی آنها دقت کرد.
در حال حاضر، هیچ آزمایش دقیقی برای بررسی انتقال کووید- 19 از طریق آب استخرها نیست که نشان دهد آب استخر می‌تواند انتقال دهنده بیماری کروناویروس جدید باشد یا خیر، و باید به اطلاعات غیرمستقیم و ناقص اعتماد کرد.
بر اساس نتایج مراکز کنترل بیماری هنوز هیچ مدرکی نیست که نشان دهد ویروس از طریق محیط‌های آبی منتقل شده است.
مهمترین دلیل این است که آب به طور معمول، ضدعفونی می‌شود. شایع‌ترین مورد، ضدعفونی با کلر است وکلر به طور قطع ویروس را از بین می‌برد.
محققان بر این باورند که کلر در 30 دقیقه می‌تواند تمامی میکروارگانیسم‌ها را از بین ببرد و مواد دیگری مانند برم، ازن یا انواع ضدعفونی‌کننده‌های استخر هم چنین خاصیت مشابهی دارند.
با توجه به یافته‌ها درباره بیماری کروناویروس جدید، ویروسی که عامل انتقال بیماری کووید- 19 باشد، توسط کلر از بین خواهد رفت.
محققان اظهار کردند: این ویروس بر اساس ساختاری که دارد، در مقابل مواد شیمیایی مانند کلر دوام ندارد، به همین دلیل است که با موادی مانند صابون به راحتی از بین می‌رود.
البته نباید از این نتایج محدود، برای بازگشایی سریع استخرها استفاده کرد، زیرا نیاز به آزمایش در محیط‌های کنترل شده دارد.
نتایج بررسی نشان داد، برای استفاده از استخر افراد وسایل خود را در جایی قرار می‌دهند، لباس خود را تغییر داده، دوش گرفته و بعد از آن به آب وارد می‌شوند و بعد از آن موهای خود را خشک، لباس‌ها را تعویض و از استخر خارج می‌شوند، پس سالن‌های استخر می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس باشند.
البته سونا و حمام‌های گرم از موارد دیگرانتقال ویروس است که به راحتی می‌توانند انتقال ویروس را افزایش دهد.
پس برای تعیین انتقال ویروس از آب استخرها، تنها نباید به آب بسنده کرد و تمامی محیط را باید در نظرگرفت.
بسیاری از قوانین از جمله رعایت فاصله فیزیکی باید در استخرها رعایت شود.
در استخرها معمولا ترشحات بزاق و بینی بیش از حد معمول جریان دارد و شاید این مورد بتواند در انتقال بیشتر بیماری تاثیر داشته باشد، البته هنوز نمی‌توان به طور یقین بیان کرد در محیطی مانند استخر خطر انتقال تا چه اندازه است و باید اقدامات احتیاطی ویژه مانند گردش هوا، ضدعفونی و رعایت فاصله فیزیکی در داخل و خارج آب انجام شود.
از آنجا که این ویروس هنوز ناشناخته است، می‌تواند شگفتی‌های بسیاری را از خود نشان دهد،بنابراین، باید در برابر آن بسیار محتاط عمل کرد.
کد مطلب: 130209
برچسب ها: استخر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *