۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۱
برای کمک به مسلمانان میانمار؛

نیروهای مردمی اندونزی عازم میانمار می شوند

نیروهای مردمی اندونزی برای كمك به مسلمانان روهینگیا واقع در ایالت راخین میانمار برای اعزام به این كشور سازماندهی شدند.
نیروهای مردمی اندونزی عازم میانمار می شوند
به نقل از سامانه خبری 'مردكا'،سازمان واكنش سریع اندونزی موسوم به 'ای.سی.تی' عصر روز دوشنبه نخستین گروه از نیروهای مردمی این كشور را با هدف كمك به مسلمانان 'روهینگیا' به میانمار اعزام می كند.

'آپیكو جوكو مولیونو' یكی از مسؤولین این سازمان با اشاره به اینكه نیروهای مردمی اندونزی از طریق مرز زمینی بنگلادش خود را به میانمار خواهند رساند، اظهار داشت: بعدازظهر روز دوشنبه گروه پیشرو با به همراه داشتن بالغ بر ۶۰ هزار دلار آمریكا كه تمامأ از كمك های مردم اندونزی تأمین شده است، برای كمك به مسلمانان میانمار عازم این كشور شدند.

وی از طرح این سازمان برای اعزام تیم پزشكی به میانمار خبر داد و خاطر نشان كرد: در زمان حاضر اولویت برای هر مسلمانی در هر كشور، كمك به مسلمانان آواره میانماری است كه در مرز این كشور با بنگلادش مستقر شده اند.

دولت، مجلس و مردم اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین كشور مسلمان جهان در بیانیه های گوناگون كشتار مسلمانان در میانمار را محكوم كرده اند.

میانمار یكی از اعضای اتحادیه كشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) است كه اخیرا از سوی كشورهای عضو این اتحادیه به دلیل كشتار مردم مظلوم و بی دفاع روهینگیا محكوم شده است و برخی از كشورهای عضو این اتحادیه خواستار پایان دادن سریع به این اقدام های غیرانسانی در این كشور شده اند.

براساس آخرین گزارشهای تایید شده از سوی نهادهای انساندوستانه در انگلیس، تاكنون حدود ۶۵۰ تن از مسلمانان در استان راخین كشور میانمار كشته و قتل عام شده اند، ۱۲۰۰ نفر ناپدید، ۸۰ هزار نفر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند و توسط افراطیون بودایی یك هزار و ۳۳۶ خانه مسلمانان به آتش كشیده شده است.

پس از گذشت روزهای طاقت فرسا برای مردم مسلمانان و مظلوم راخین، روز گذشته نماینده سازمان حقوق بشر برای رسیدگی ویژه به وضعیت مردم مسلمان میانمار وارد این كشور شد.

مالزی، سنگاپور، اندونزی، برونئی، فیلیپین، ویتنام، كامبوج، لائوس، تایلند و میانمار اعضای اتحادیه كشورهای جنوب شرق آسیا(آ.سه.آن) را تشكیل می دهند.


کد مطلب: 1319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *