۰
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۴۴

اندونزيايي ها حمايت از مسلمانان ميانمار را خواستار شدند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: دولت و ملت اندونزی حمایت از مسلمانان میانمار را خواستار شدند. به گزارش این شبکه، سوسیلیو بامبانگ یودهویونو رئیس جمهوری اندونزی از رژیم میانمار خواست به مشکل اتباع وابسته به قوم روهینگا در این کشور پایان دهد.
وی همچنین حمایت از اقلیت های موجود در میانمار و بازسازی روستاهای ویران در ایالت آراکان این کشور را خواستار شد. هزاران نفر در جاکارتا پایتخت اندونزی تظاهرات کردند و خواهان دخالت بین المللی بشردوستانه در ایالت آراکان میانمار شدند.
صهیب جاسم خبرنگار این شبکه در جاکارتا در گزارشی در این زمینه افزود: روز به روز بر حامیان مسلمانان ایالت آراکان میانمار افزوده می شود. شهروندان اندونزیایی با تظاهرات در خیابان های جاکارتا اعلام کردند آماده اند کمک های بشردوستانه خود را در اختیار مسلمانان روهنگایی قرار دهند ولی همچنان دولت میانمار با درخواست شمار زیادی از نمایندگان سازمان های کمک رسان برای سفر به ایالت آراکان مخالفت می کند. شمار زیادی از تظاهرکنندگان اندونزیایی بر مداخله بشردوستانه بین المللی برای حمایت از مسلمانان میانماری و یکپارچه شدن تلاش مسلمانان جهان در این زمینه تاکید می کنند. شماری از طرف های بین المللی نمی خواهند به سرمایه گذاری خود در دولت نظامی میانمار خدشه ای وارد کنند بنابراین توجهی به نقض حقوق مسلمانان این کشور ندارند. این مسلمانان با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند.
رئیس جمهوری اندونزی پیشنهاد کرد سازمان همکاری اسلامی هیئتی را به ایالت آراکان اعزام کند تا حل و فصل عادلانه ای برای مشکلات مسلمانان روهینگایی ایجاد شود. وی در سخنان خود از دولت بنگلادش به دلیل بستن مرزهای خود با ایالت آراکان میانمار انتقاد کرد.
اسماعیل یوسانتو سخنگوی حزب آزادی اندونزی گفت: رئیس جمهور یودهویونو درخواستی را از همتای میانماری خود مطرح کرده است ولی این درخواست کافی نیست. دولت میانمار بر پاکسازی مسلمانان در این کشور اصرار دارد. از دهه چهل میلادی قرن گذشته کشتار مسلمانان میانمار ادامه دارد و جمعیت آنان از چندین میلیون نفر به دو میلیون نفر کاهش یافته است. مصیبت های مسلمانان میانمار آزمون دشواری برای تصمیم گیری های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا آ سه آن و سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از مسلمانان میانماری است که رژیم این کشور مسلمانان را از جهان منزوی کرده است.
یودهویونو رئیس جمهور اندونزی گفت: اندونزی می خواهد درگیری فرقه ای در میانمار که به مشکلی انسانی برای قوم روهینگایی در این کشور تبدیل شده است به صورت عادلانه،فراگیر و انسانی حل و فصل شود. از دولت میانمار می خواهیم از اقلیت های موجود در این کشور حمایت کرده و روند بازسازی روستاهای ویران شده را تسهیل کند. بیشتر کسانی که در اردوگاه های آوارگان زندگی می کنند از قومیت روهینگایی هستند.
خبرنگار این شبکه بیان داشت: به دلیل محاصره تحمیلی بر ایالت آراکان، گزارش های بین المللی درباره تلفات انسانی در این منطقه متفاوت است ولی مسئله مهم این است که ده ها هزار نفر از آوارگان روهینگایی در ایالت آراکان به دلیل تخریب روستاها و منازل خود شدیدا به حمایت های بشردوستانه نیاز دارند.
کد مطلب: 1983
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *