۱
۱
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۱

خبرنگار فرهنگی فریادگر برنده جایزه نخست جشنواره خانه موسیقی شد

خانم صبا رادمان به خاطر نگارش گزارشی با عنوان تالارهای خالی حکایتی دیگر روایت کردند برگزیده شد
خانم صبا رادمان به خاطر نگارش گزارشی با عنوان تالارهای خالی حکایتی دیگر روایت کردند برگزیده شد

خبرنگار فرهنگی فریادگر برنده جایزه نخست بخش گزارش تحلیلی دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی ایران را که توسط خانه موسیقی برگزار می شود، شد . 
به گزارش پایگاه خبری فریادگر ، صبا رادمان خبرنگار فرهنگی این رسانه عصر روز چهارشنبه در مراسم دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی ایران که در خانه هنرمندان ایران برپا شد ، توانست عنوان نخست بخش گزارش را برای نگارش گزارشی با عنوان «تالارهای خالی حکایتی دیگر روایت کردند» منتشر شده در سایت موسیقی ایرانیان، به خاطر «عنوان گویا، موفقیت در بردن خواننده به دنیای گزارش و دیدگاه متفاوت» کسب کند.
نگارش این گزارش در سال گذشته از سوی صبا رادمان با استقبال زیاد هنرمندان و مخاطبان عرصه موسیقی روبرو شده بود ، زیرا که به اعتقاد کارشناسان خبره این عرصه ، نویسنده ، دردهای مبتلا به عرصه موسیقی را که به دلیل مدیریت های اشتباه در این عرصه ایجاد شده است ، به شفاف ترین شکل ممکن منعکس کرده بود.
وی در زمان دریافت جایزه طی سخنانی کوتاه گفت: ما روزنامه نگاران یکی از آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستیم بنابراین خواهش من از هئیت مدیره خانه موسیقی به عنوان تنها صنف موسیقی کشور این است که همان گونه که ما روزنامه نگاران در زمان فشارهای ناعادلانه و مهجوریت های فراوانی که از سوی نهادهای دولتی بر هنرمندان و اعضای این خانه، در حد توان و حتی بیشتر تلاش می کنیم تا فشار را از روی گرده هنرمندان برداشته و بوسیله تذکرات مهم و اساسی به نهاد های مربوطه، این مشکلات هنرمندان را حل کنیم ، خواهش من از خانه موسیقی این است که زمانی که توسط نهاد های دولتی فعال در عرصه موسیقی کشور به دلیل همین اطلاع رسانی های روزنامه نگاران مورد تهمت ، افترا و در نهایت بیکاری و مشکلات ناشی از آن قرار می گیریم ، حمایت خود را از این روزنامه نگاران به عمل آورده و تلاش کنند تا مانع آسیب دیدن این روزنامه نگاران شوند.
مراسم اعطای جوایز دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی ایران ، در حالی برگزار شد که حمیدرضا نوربخش ، مدیر عامل خانه موسیقی گفت: نکته‌ای از دیرباز ذهنم را به خود مشغول کرده که آن هم بحث نقد در حوزه روزنامه‌نگاری است که شایسته است بیش از اینها به آن توجه نشان داده شود. او ادامه داد: در کنار کارهای روزنامه‌نگاری باید به ارزیابی کار هم بپردازیم، در حالیکه ما هنوز نمی‌دانیم در حوزه موسیقی منتقد جدی داریم یا خیر؟ این خواننده با طرح ضرورت‌های حضور منتقد موسیقی بیان کرد: اگر منتقد داریم تعداد آن‌ها چند نفر است؟ یا در رسانه‌ها چندین نفر در حوزه موسیقی قلم می‌زنند؟ البته ما هم وظیفه داریم آن‌ها را شناسایی کرده و کمک کنیم. در مراسم اعطای جوایز برگزیدگان دومین جشنواره وبلاگ ها و سایت های موسیقی ایران در بخش جنبی گفت‌وگو، زینب مرتضایی‌فر برای انتشار گفت وگویی در روزنامه جام جم برگزیده شد. در بخش اصلی گفت‌وگو، جعفر صیدانلو برای انتشار گزارشی در وبلاگ هیچ برگزیده شد. در بخش نقد اما هیات داوران هیچ اثری را شایسته برگزیدن ندانستند و تنها سید اصغر نوربخش از روزنامه ایران و علی شریفی از وبلاگ آوای گل‌ها تقدیر شدند. در بخش در بخش جنبی گزارش نیز از سیداصغر نوربخش برای گزارش «لغو یک کنسرت رسمی» منتشرشده در روزنامه ایران تقدیر به عمل آمد. در بخش مقاله، علی نجفی ملکی برای انتشار مقاله‌ای در روزنامه آرمان برگزیده بخش جنبی شد. در بخش اصلی نیز علی نوربخش، شاهین مهاجر و کامیار صلواتی برای انتشار مقالاتی در سایت هارمونی تاک به ترتیب سوم تا اول شدند. اما در بخش یادداشت، سهیلا صدیقی برای یادداشت «چه کسی از زیرزمین‌های شهر خبر داد» منتشرشده در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزیده بخش جنبی شد و در بخش اصلی یادداشت نیکو یوسفی برای انتشار یادداشتی در سایت زنان موسیقی برگزیده شد. همچنین سایت «موسیقی ما» به مدیریت مهدی عزیزی سایت برگزیده جشنواره شد و وبلاگ‌های «گریزی بر موسیقی اصیل ایرانی» و «مرورستان» وبلاگ‌های برگزیده جشنواره شدند.به گفته سخنگوی هئیت داوران این داوری از بین ۴۰۰ سایت فارسی زبان سراسر جهان انجام شده و تنها به ایران محدود نمی شود

کد مطلب: 13212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ساداتی
تبریک میگم که چنین نیروهای خوبی در این سایت شما فعالیت میکنند ... امیدوارم این سایت با این افراد زبردست و حرفه ای به یکی از بهترین سایتهای خبری تبدیل شود.