۰
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۱

گروه آریان، به یاد زلزله زدگانِ همچنان ساکن در چادر خواندند

گروه آریان، به یاد زلزله زدگانِ همچنان ساکن در چادر خواندند


شب گذشته درکنسرت گروه آریان که سال‌هاست به عنوان نمادی از موسیقی پاپ یا همان مردمی ایران زمین نگاه های بین المللی بسیاری را به موسیقی کشورمان معطوف کرده و جوایز زیادی را به خاک این کشور تقدیم کرده است، در خلال برگزاری کنسرتش، با انتقاد از وضعیت نابسامان زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی، بخشی از قطعه یاس را به زلزله‌زدگانی تقدیم کرد که هنوز در سرما به سر برده و در چادر زندگی می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، در کنسرت شب گذشته این گروه که با استقبال فراوان مخاطبان همراه شد علی پهلوان از روند انتشار آلبوم جدیدشان که هشت ماه است در وزارت ارشاد برای اخد مجوز باقی مانده و هیچ کس پاسخ گوی وضعیت آن نیست گلایه کرد و به طنز گفت: به همین دلیل هیچ انگیزه‌ای برای برنامه‌ریزی یک آلبوم جدید دیگر نداریم زیرا احتمالا با وضعیت پیش آمده برای اخذ مجوز انتشار آلبوم، احتمالا مجوز یک آلبوم دیگر به نواده‌های ما می‌رسد. همچنین گروه آریان در حین اجرای برنامه از مخاطبان خواست تا به یاد زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی که هنوز با وجود گذشت ماه‌ها از وقوع این زلزله در چادرهای موقت زندگی می‌کنند و هم‌اکنون با شرایط دشوار فصل سرما و زمستان روبرو هستند، بخشی از قطعه یاس را برای نخستین بار به گویش آذری ایرانی اجرا کنند که این اقدام با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد. در این کنسرت گروه آرین مجموعه ای از قطعات قدیمی و خاطره ساز خود را اجرا کردند. یکی از قطعه‌هایی که از سوی مخاطبان با استقبال زیاد روبرو شد ، قطعه «گل آفتابگردون» بود که در حین اجرای آن دسته ای از حاضران در تالار ، گل های آفتابگردانی را که با خود به تالار آورده بودند بالای دست آوردند و همنوا با قطعه آن ها را به نمایش گذاشتند. همچنین با توجه به آنکه گروه اعلام کرد شب گذشته سالروز تولد نوازنده کیبورد آریان است ، در اقدامی هماهنگ تعدادی از هواداران آریان ، نوشته ای مبنی بر تبریک تولد را بر سر دست ها گرفتند. یکی دیگر از بخش های قابل توجه اجرای شب گذشته گروه آریان، قطعه ای بود که با شمارش اعداد آغاز می شد و اجرای آن با همراهی حاضران در تالار انجام شد به شکلی که در حین اجرای این قطعه همه حاضران در تالار پس از شمارش اعداد اشعار ترجیع بند قطعه را یک صدا می خواندند.
از جمله نکته های قابل تقدیر اجرای گروه آریان ، نظم بالای تالار و نحوه ساماندهی آن بود که نشان از تبحر کافی برگزار کنندگان کنسرت داشت. همچنین ، با توجه به آن که شب گذشته اجرای ویژه هواداران نیز به شمار می آمد ، پس از اتمام کنسرت ، گروه آریان با هواداران خود در پشت صحنه دیدار کردند و به این ترتیب هواداران گروه آریان موفق شدند در دیداری رودر رو از کم و کیف احساس هنرمندان محبوب خود پس از یک اجرای سخت و نفس گیر آگاه شوند. از جمله قطعه های اجرا شده در این کنسرت می توان به گل آفتابگردان ، یاس ، یک دو سه ، تا ابد، تو که با من باشی و قطعه مشهور« پر پرواز » اشاره کرد.

کد مطلب: 13243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *