۰
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۲

گشایش نمایشگاه «چشم‌اندازی بر هنر رئالیسم»

مجموعه فرهنگی و هنری صبا میزبان تازه ترین مجموعه از آثار نقاشان جوان با گرایشهای رئالیستی می باشد.
گشایش نمایشگاه «چشم‌اندازی بر هنر رئالیسم»
 مجموعه فرهنگی و هنری صبا میزبان تازه ترین مجموعه از آثار نقاشان جوان با گرایشهای رئالیستی می باشد.

این نمایشگاه که شامل بیش از ۵۰ اثر از ۴۱ هنرمند است عصر روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه در نگارخانه استاد فرشچیان این‌ مجموعه گشایش یافته است و بازدید از آن به دو صورت حضوری (با رعایت کامل ضوابط و پروتکلهای بهداشتی) و مجازی تا ۱۶ مرداد برای همه علاقمندان امکان پذیر خواهد بود.

آثار ارائه شده در تکنیکهای مداد رنگی، پاستل و رنگ روغن، بوده و تنوعی از گرایشهای نقاشی رئالیستی معاصر در کشورمان را بازتاب می دهد.
رئالیسم در کلیت خود، اصلاحی در تاریخ هنر است که به بازنمایی واقعیتِ مورد تجربه ی انسانها در زمان و مکان معین اشاره دارد. در این تعریفِ عام، رئالیسم مفهومی متضاد با آرمانگرایی، انتزاعگرایی، چکیده نگاری و رمانتیسم است

رئالیسم به مثابه یک روش هنری، قابل تعمیم به بسیاری از آثار هنری – صرف نظر از سبک یا اسلوب معین – است. رئالیسم را در آثاری می توان شناخت که هنرمند از سطح ظواهر عینی فراتر رفته، حقایقی از روابط گوناگون و پویای انسانها با یکدیگر و با محیطشان را بیان می کند و به طور کلی با مسئله ی "انسان چیست و چه می تواند بشود" درگیر می شود.
هنرمند ریالیسم  بر تفسیر همه جانبه ی زندگی اجتماعی و تجسم دقیق سیمای زمانه تاکید می کند
رئالیسم هنرمند، اگرچه واقعی است اما فراتر از آن است و جوهره ای از حقیقت حال و حضور هنرمند را بعنوان کاوشگر و کاشف زیبایی در متن همه زشتی ها نشان می دهد. واقعیت او اگرچه واقعی است اما چیزی است برتر از جنس واقعیت بیرونی و این نمایشگاه گروهی می تواند مقدمه ای باشد برای اندیشیدن در ابعاد این رابطه و این نسبت. و این گروه می خواهد در این افق، سیر کند و هدفش هم ادامه و استمرار همین مسیر است.
کد مطلب: 133935
برچسب ها: نقاشی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *